Hella Raintronic opbouwen

Gestart door Hen3, 01-07-2004 01:04:08

Vorige topic - Volgende topic

Hen3

Ik heb een Hella Raintronic (regensensor) op de kop getikt. Wie van jullie heeft zo'n ding wel eens opgebouwd?

Afgaande op de (belabberde) documentatie is het meegeleverde relais bij een 850 gewoon als vervanging van het bestaande wis/was relais te gebruiken. Bij toepassing op een V70 lijkt het erop dat het bestaande relais moet blijven zitten, maar op een of andere manier aan het Hella relais verbonden moet worden.

Natuurlijk heb ik eerst geprobeerd om het relais te vervangen (wat kom je daar machtig slecht bij trouwens  :-\ Je zou er een hernia aan overhouden!), en dit blijkt inderdaad niet te werken.
In de intervalstand gebeurt er helemaal niks meer (terwijl de raintronic - net als een normale interval - direct 1 slag zou moeten maken), en in de normale stand keert hij niet automatisch terug naar de beginstand; na loslaten van de hendel stoppen de wissers direct.

Is het relais van een 850 anders dan dat van een V70 (hij maakt wel een stuk minder lawaai dan de 850 :D ? Of heb ik misschien toch het verkeerde relais te pakken... welk nummer staat er op het interval relais?

Zoals gezegd... de documentatie is niet geheel duidelijk hierin, dus ik zoek wat bevestiging van ervaringsdeskundigen!