Aansluitingen temp. meter

Gestart door walter_t, 25-11-2011 21:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter_t

Ik ben bezig met het aansluiten van een olie temperatuurmeter. Tot nu toe gaat alles goed dankzij de info uit verschillende topics.
Nu heb ik de volgende vraag: het metertje heeft achterop 5 aansluitingen , waaronder de massa van het metertje zelf en de - van de verlichting. Kan ik ze beide aansluiten op een zwarte ( aarde/massa ) draad uit de kabelboom? ( heb een losse, niet gebruikte, gele stekker onder het dashboard op het oog. )

Of moet er apart een draad van de meter naar een staal gedeelte van de auto?  ???

Voor de rest wil ik de + aansluiten op de rode draad en het lampje op de roze draad. ( dimbaar? )

Dit alles even voor de zekerheid, ik ben namelijk (nog) niet zo'n ster met de elektra van de roffel..  ::)

Alvast bedankt voor de reacties!


darius

Je kunt het toch meten ? De massa meten en de plus die je dimbaar wil ff meetpen erop en je daschdimmer verschuiven.
No show, only go.

walter_t

Citaat van: darius op 30-11-2011 07:48:23
Je kunt het toch meten ? De massa meten en de plus die je dimbaar wil ff meetpen erop en je daschdimmer verschuiven.

Ja dat klopt, heb uiteindelijk de multimeter er bij gepakt. Maar het ging mij voornamelijk om de - en de massa van het metertje. Ik heb ze nu beide aangesloten op de zwarte draad van de accessoirestekker en het werkt iig.

Resultaat ( ff snel met m'n telefoon geschoten ):

volvotje850

Nice.maar euh moet je niet een keer tanken :eusa_think:

walter_t


sven0503

kijk maar uit .. zo kreeg ik vandaag ook m'n auto eerst niet aan de praat toen de BC nog 60km aangaf ...

auto ff heen en weer gerold .. kon ik 'm net starten en ik denk dat ik op de laatste druppels 't tankstation heb gehaald ;)

walter_t

ja je moet ook niet het onderste uit de kan willen halen  ;) maar ik weet er alles van, pas begon de motor ook de sputteren toen ik met 80km in de tank de oprit naar de snelweg iets te hard nam ;D

cas

is geel niet constante plus?? wel mooi dat het gelukt is! waar heb je die meter gekocht? gewoon bij carterplug erin? heb je geen how to gemaakt  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

walter_t

het was de goedkoopste meter bij lynx car design  ::) maar hij meet gewoon via de carterplug. Ik heb helaas geen foto's gemaakt bij het aansluiten.  :-X

sven0503

Citaat van: walter_t op 05-12-2011 22:08:39
ja je moet ook niet het onderste uit de kan willen halen  ;) maar ik weet er alles van, pas begon de motor ook de sputteren toen ik met 80km in de tank de oprit naar de snelweg iets te hard nam ;D

hehe ja inderdaad ... vertrouw niet te veel op de BC  :eusa_angel: