startonderbreker

Gestart door khana38, 26-11-2011 15:17:43

Vorige topic - Volgende topic

khana38

850 2.3 10V 1994 Estate 380K

Heb er zoveel moeite mee de wagen gestart te krijgen dat ik het liever kwijt dan rijk ben. Hoe kan ik deze startonderbreker er op een verantwoorde manier uitknippen? Saat hierover al iets op het Forum?

vr. gr.
Kees

UserID6342

Is het je startonderbreker dan wel die de problemen veroorzaakt ?

khana38

Ik heb zo'n ledje op het dashboard waar ik het contactje van het eitje aan mijn sleutelbos tegen moet drukken. Als het ledje 3x achtereen knippert, da kan ik starten. Is er bij levering door de dealer ingebouwd om aan de verzekeringseis te voldoen. Heb al eerder het advies gekregen dat ding er uit te knippen. Het is zeer hinderlijk.
gr.,

Kees

UserID6342

Het is er normaliter wel uit te halen, maar je meot even weten hoe de boel is aangesloten.  Thuur heeft er gisteren nog een mooi stukje over geschreven in een ander topic over een startonderbreker....

khana38

kun je mij de link even aangeven?

mijn dank

Kees

UserID6342

Die heb ik niet anders had ik 'm er wel bijgezet ;D.  Zoek en gij zult vinden....

thuur

UserID6342

Thnx Thuur ;D.  Dat is tie ja  :eusa_clap:

khana38

Bedankt Thuur en Dirk. Heb het vermoeden dat de kabel in de stuurkolom onderbroken is waardoor de algemene stuurstroom vanaf het contactslot wordt onderbroken. Als het de kabel van de benzinepomp zou zijn, dan lijkt mij dat je de motor wel kunt turnen, maar deze niet aanslaat omdat hij geen benzine krijgt. Ik bel maandag even met de dealer die de wagen indertijd nieuw geleverd heeft en de onderbreker heeft ingebouwd. Die heeft er 100den ingebouwd en waarschijnlijk een standaard procedure ontwikkeld. Persoonlijk ben ik huiverig met bedrading te experimenteren. Overigens, gisteravond, na een dagje rust, werkte de onderbreker weer "normaal", maar zo af en toe . . . .
Bedankt en groet,
Kees