HELP!! Auto valt stil en doet niets meer

Gestart door davidek, 31-03-2006 22:33:08

Vorige topic - Volgende topic

davidek

Ik heb vandaag mijn 850 opgehaald. en na 8,5 km viel hij tijdens het rijden helemaal stil. Daar stond ik dan met mijn aanwinst. En ik had juist een Volvo gekocht voor zijn betrouwbaarheid :'( :'(.

De verkoper kwam gelijk. Eerst dachten we dat de benzinefilter verstopt was omdat de auto lang met een lege tank had gestaan. Echter kwam de benzine prima bij de motor terecht.

Toen kwamen we er achter dat de bougies niet vonkte. Oftewel de Bobine (hoe schrijf ik dit???) is stuk.

Maar als die stuk is...valt de auto dan ook stil tijdens het rijden????? Wat kan er nog meer stuk zijn???

Ik baal ontzettend. Ik heb er nog geen 10 kilometer mee gereden. Komt dit probleem vaker voor?

Ik hoop dat jullie nuttige tips hebben.

davidek

thuur

Komt wel goed, zal wel iets kleins zijn. Goed dat de verkoper erbij kwam.

Spontaan stilvallen van een Volvo komt heel vaak door een defect brandstofpomprelais (nr. 103). Maar dit open en inspecteer de solderingen op scheurtjes.

Als geconstateerd is dat de bobine (jaja goed geschreven ;D) defect is, zorg dat deze door de verkoper vervangen wordt. Zo duur is dat niet voor een verkoper ;)

Daarna zien we wel verder.

Gr 8)

davidek

Thankz, De brandstofpomp pompte wel benzine naar de motor dan zal de relais toch wel goed zijn neem ik aan? of is dit een verkeerde gedachte.

Ik hop dat ik snel weer kan genieten van de auto want man wat reed ie lekker. ;D ;D ;D ;D

davidek

De volvo rijdt weer. Het was inderdaad de bobine ;D ;D ;D ;D

Nu maar hopen dat ie heel blijft. ;D ;D ;D

Roger B.

Even nog een vraag van je beantwoorden:

De bobine zorgt voor de hoge spanning die de bougie nodig heeft om te vonken. Als de bobine stuk gaat wordt de hoge spanning niet meer aangemaakt en zal er geen vonk ontstaan bij je bougie, gevolg geen ontstekingsbron voor je benzine-lucht mengsel in je cilinder en dus motor valt uit.

Dus, JA, door een kapotte bobine kan je motor ineens stilvallen. Andere componenten van het ontstekingssysteem hadden ook de oorzaak kunnen zijn.

davidek

Alsnog bedankt voor de toelichting. Ik weet dan waar ik de volgende keer dus ook naar kan kijken ;D
Hoop dat het niet nodig zal zijn.