Zelfs V70 geen variabele interval??

Gestart door Hen3, 03-06-2004 23:45:46

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Niet moeilijk doen, IPD verkoopt dit:

Citeer
Wiper Delay Control
Our "SMART" adjustable intermittent wiper relay fits 850 and 70 series models. Surprisingly, these cars come with a non-adjustable interval on the intermittent wiper function. If it happens to be raining at 1.8 drops per square inch per second, the stock six second interval works great. But it's more likely you'll either be anxiously awaiting the next swipe or else watching your wipers chatter across a dry windshield.

Our "SMART" relay allows you to easily adjust the interval to suit the conditions. Simply lift the wiper lever into the intermittent position and then back to the stop position. The relay counts the seconds until you move the lever back into the intermittent position. This is your new interval. You can set the interval from 1.5 seconds to 22 seconds. Our "SMART" relay simply replaces the original wiper relay and since no wiring or additional parts are needed, you retain a nice stock look and feel. Installation takes about 15 minutes. Complete instructions are included.

Ideaal voor die wat interval zelf willen instellen.

altijd opnieuw dat wiel willen uitvinden hé :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Hen3

Citaat van: Ludo op 06-06-2004 22:57:23
Citaat van: Entuscan op 06-06-2004 22:39:42
Niet moeilijk doen, IPD verkoopt dit:

altijd opnieuw dat wiel willen uitvinden hé :)

idd, de werking/instelling over de IPD adjustable wiper relais is op het forum al eens uitgrebreid beschreven door Ruud.
;)

Uit een van mijn eerdere berichten in deze draad:
----8<----------------------------------------------------------------------
Ik heb inderdaad ook liever een zelf in te stellen snelheid.
De oplossing die beschikbaar is (een ander relais waarbij de snelheid in te stellen is door een extra tikje aan de hendel te geven wanneer je wilt dat hij weer wist) lijkt me minder praktisch dan een instelwieltje. Maar misschien zijn er mensen die dit kunnen ontkennen...

---->8-----------------------------------------------------------------------

Ik weet dat er een oplossing is van IPD. Deze lijkt me echter niet bijzonder praktisch, maar ik heb er geen ervaring mee. Een wieltje zoals in de meeste auto's gebruikt (ook auto's die veeeeel goedkoper zijn...) lijkt me vele malen handiger.

De bedoeling was echter niet om opnieuw een IPD thread op te tuigen (die had ik al lang gelezen), maar om mijn verbazing te uiten dat het zowel op de 850 (had ik me al bij neergelegd) als op mijn nieuwe V70 Classic niet aanwezig is. Bij de 850 kan ik er nog een beetje  :-\ inkomen, maar er zijn ongetwijfeld klachten hierover geweest. Dat het in de opvolger hiervan nog steeds niet vind ik onbegrijpelijk :o

De conclusie die ik ondertussen getrokken heb (eigenlijk al voor het starten van deze discussie) is dat ik ook maar zo'n IPD relais moet aanschaffen....  :-\

Hen3

mehn

Citaat van: Hen3 op 07-06-2004 00:17:34
Ik weet dat er een oplossing is van IPD. Deze lijkt me echter niet bijzonder praktisch

Zit standaard in elke Volvo vrachtauto  ;) Waarschijnlijk niet van IPD maar het werkt wel  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hen3

[edit]

ik heb deze post zelf verplaatst naar hier.

[/edit]

----edit----

en ik heb de onderwerpen maar even samengevoegd, dat leest wat makkelijker  :P

--- edit----

---edit Hen3---

Je hebt wel een beetje gelijk  :-\
Het originele topic stond onder algemeen en daar vond ik mijn laatste post niet echt bijhoren. Nu staat alles onder techniek en dat is alleen maar beter!

--edit---

Hen3

Heel toevallig kwam ik erachter dat Bosch ook een zgn 'Programmable wiper relay' heeft. Het zou zelfs kunnen zijn dat het IPD relais gewoon bij Bosch vandaan komt.

Zie hier
en hier

Het Bosch artikelnummer is: 0 986 335 0583
Dit ding zou zo'n 30 euro moeten kosten (!). Da's een stuk minder dan de IPD oplossing. Via de automaterialenhandel zou je 'm moeten kunnen krijgen denk ik.

Ik heb inmiddels een regensensor aangeschaft, dus geen behoefte meer, maar er vast mensen die dit willen gaan proberen  :D

Laat even weten als het lukt..

paul-r

Citaat van: Vogel op 06-06-2004 16:15:49
Ik weet dat er van Hella een instelbaar interval relais te krijgen is met draaiknop.
gr William

Ik heb zo'n Hella interval in mijn Volvo Amazon uit 1964! Werkt perfect. In de 850 is het toch een beetje behelpen. Had verwacht dat er in de V70 wel zo'n schakelaar zou zitten.

Paul

alcira

Ik heb een ruitenwisser relay van een VW golf type3 in mijn 850R gemonteerd.Dit werkt perfekt de interval tijd kan je traploos instellen.

Enno

Is het variabele ruitewisser relais toevallig dit nummer van Hella ?

5WG 003 620-027 (VW 321 955 531 A  of 191 955 531 )

IS voor 20 EUR te Verkrijgen in duitsland net over de grens.