Past een 850R/V70R koppeling op een V70 diesel?

Gestart door BenB, 02-03-2012 23:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenB

Ik ben benieuwd of een koppeling van een 850R (R-koppeling) gaat passen op een 2.5TDI?

Het lijkt mij dat vanaf het tweemassa vliegwiel de koppeling bij een benzine en diesel model hetzelfde is? De bak is namelijk wel zo goed als het zelfde.

Mocht het nu niet plug&play zijn, lijken deze 2 koppeling sowieso wel op elkaar? Dus is er dan eventueel iets op aan te passen?



Gr. Benjamin

antraciet

nummers vergelijken en je hebt duidelijkheid

BenB

Citaat van: antraciet op 02-03-2012 23:26:13
nummers vergelijken en je hebt duidelijkheid

Nummers zijn sowieso niet gelijk. Bij de benzine modellen heb je diverse koppelingskits waarbij de diameter ook verschilt 228mm/240mm. Deze hebben ook veel verschillende nummers. De diesel heeft overigens een 240mm koppeling.


antraciet

Citaat van: BenB op 02-03-2012 23:36:02
Citaat van: antraciet op 02-03-2012 23:26:13
nummers vergelijken en je hebt duidelijkheid

Nummers zijn sowieso niet gelijk. Bij de benzine modellen heb je diverse koppelingskits waarbij de diameter ook verschilt 228mm/240mm. Deze hebben ook veel verschillende nummers. De diesel heeft overigens een 240mm koppeling.



heb je je antwoord toch? Standaard 1 op 1 omzetten gaat m niet worden

BenB



Citeer

heb je je antwoord toch? Standaard 1 op 1 omzetten gaat m niet worden

Dat is wel erg kort door de bocht, als de nummers niet overeenkomen, zeggen dat het niet past! Een koppeling van  een 20v past ook op een T5.

Het is meer de vraag of deze absoluut niet standaard oplossing, mogelijk is?

antraciet

Citaat van: BenB op 02-03-2012 23:52:10


Citeer

heb je je antwoord toch? Standaard 1 op 1 omzetten gaat m niet worden

Dat is wel erg kort door de bocht, als de nummers niet overeenkomen, zeggen dat het niet past! Een koppeling van  een 20v past ook op een T5.

Het is meer de vraag of deze absoluut niet standaard oplossing, mogelijk is?

Laat het me dan anders formuleren. In mijn werk kijken we altijd naar de originele nummers en evt vervangende nummers om zeker te zijn dat het past en zonder problemen werkt.  ;)

BenB

Citaat van: antraciet op 02-03-2012 23:59:46
Citaat van: BenB op 02-03-2012 23:52:10


Citeer

heb je je antwoord toch? Standaard 1 op 1 omzetten gaat m niet worden

Dat is wel erg kort door de bocht, als de nummers niet overeenkomen, zeggen dat het niet past! Een koppeling van  een 20v past ook op een T5.

Het is meer de vraag of deze absoluut niet standaard oplossing, mogelijk is?

Laat het me dan anders formuleren. In mijn werk kijken we altijd naar de originele nummers en evt vervangende nummers om zeker te zijn dat het past en zonder problemen werkt.  ;)

Dat snap ik! En onder normale omstandigheden was dit ook zeker gebeurd. Ik ben echter van plan om een grotere turbo te gaan plaatsen + de rest. Een koppeling van R gaat tot ca. 450Nm volgens de kenners hier. De originele dieselkoppeling red dit niet! De plaat van een R zou sowieso passen. Het is meer of de drukgroep ook past. Lijkt me dat deze van een R ook sterker is dan van een diesel?

Vulk

Citaat van: BenB op 03-03-2012 00:13:16
Citaat van: antraciet op 02-03-2012 23:59:46
Citaat van: BenB op 02-03-2012 23:52:10


Citeer

heb je je antwoord toch? Standaard 1 op 1 omzetten gaat m niet worden

Dat is wel erg kort door de bocht, als de nummers niet overeenkomen, zeggen dat het niet past! Een koppeling van  een 20v past ook op een T5.

Het is meer de vraag of deze absoluut niet standaard oplossing, mogelijk is?

Laat het me dan anders formuleren. In mijn werk kijken we altijd naar de originele nummers en evt vervangende nummers om zeker te zijn dat het past en zonder problemen werkt.  ;)

Dat snap ik! En onder normale omstandigheden was dit ook zeker gebeurd. Ik ben echter van plan om een grotere turbo te gaan plaatsen + de rest. Een koppeling van R gaat tot ca. 450Nm volgens de kenners hier. De originele dieselkoppeling red dit niet! De plaat van een R zou sowieso passen. Het is meer of de drukgroep ook past. Lijkt me dat deze van een R ook sterker is dan van een diesel?

Maakt de drukgroep iets uit voor het vermogen of is dat enkel de plaat?

-D©©©L-

Citaat van: BenB op 03-03-2012 00:13:16
Citaat van: antraciet op 02-03-2012 23:59:46
Citaat van: BenB op 02-03-2012 23:52:10


Citeer

heb je je antwoord toch? Standaard 1 op 1 omzetten gaat m niet worden

Dat is wel erg kort door de bocht, als de nummers niet overeenkomen, zeggen dat het niet past! Een koppeling van  een 20v past ook op een T5.

Het is meer de vraag of deze absoluut niet standaard oplossing, mogelijk is?

Laat het me dan anders formuleren. In mijn werk kijken we altijd naar de originele nummers en evt vervangende nummers om zeker te zijn dat het past en zonder problemen werkt.  ;)

Dat snap ik! En onder normale omstandigheden was dit ook zeker gebeurd. Ik ben echter van plan om een grotere turbo te gaan plaatsen + de rest. Een koppeling van R gaat tot ca. 450Nm volgens de kenners hier. De originele dieselkoppeling red dit niet! De plaat van een R zou sowieso passen. Het is meer of de drukgroep ook past. Lijkt me dat deze van een R ook sterker is dan van een diesel?

Waarom trek je de bak er niet achterweg en kijk je gewoon of het past. Zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Meteen een mooie gelegenheid voor een foto repo en een verslagje hier.

BenB

Citeer


Waarom trek je de bak er niet achterweg en kijk je gewoon of het past. Zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Meteen een mooie gelegenheid voor een foto repo en een verslagje hier.

Zou ik graag willen, maar ik heb (nog) geen 850R koppeling op de plank liggen... Bovendien ben ik wel ff bezig met zo'n koppeling!
Maar als ik weet wat past, dan plaats ik wel een foto verslagje als ik de bak eraf ga halen. Is dan weer een nieuwe mijlpaal in mn sleutelervaring ;D