Zwarte walm

Gestart door TF, 13-06-2004 21:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TF

Hallo leden,

Voor het eerst op dit forum.
Sinds een aantal weken de eigenaar van een V70 2.5 Aut. Europa uitvoering uit 1999.
Heb de auto een aantal dagen geleden laten keuren, roetmeting gaf een waarde aan van 0.8, terwijl deze bij mijn weten toch 3.5 max. mag hebben voor de keuring.
Ik vraag me echter wel af waarom de auto behoorlijk pluimt als ik zo nu en dan de kick-down intrap.
Olieverbruik heb ik nog niet echt kunnen constateren .De moter heeft er inmiddels 215.000 km gedraaid.
Is het puur de extra brandstof die wordt ingespoten en niet geheel wordt verbrand ??????

Jeroentjuh

De ene diesel heeft ut wel, de andere weer nie. Je kunt ff de pompafstelling laten nakijken bij de dealer.....

TF

He Jeroen,

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Tja pompafstelling laten nakijken, nou voorlopig ff nie, heb net een grote beurt en APK achter de rug en als extraatje vanavond ook nog een fazant op m'n rechterkoplamp gehad.
Eerst maar eens een andere koplamp gaan zoeken.

     groeten TF

Jeroentjuh

Tja auto rijden kost nou eenmaal geld. Koplampglas kun je los vervangen btw....

TF

Jeroen ,bedankt ,bedoel je dat koplamp glas bij de Volvo-dealer is te krijgen ??
HAhaha, tja dat autorijden geld kost dat wist ik al ,ik rijd  gemiddeld 65.000 km per jaar, maar sinds kort wel in zo'n heerlijke V 70 en da's genietend de kost verdienen.

Reitse

Volgens mij niet bij dealer maar wel via Wagner und gunther (www.w-und-g.de)

Jeroentjuh

Ook bij de dealer hoor ;)

ElJapo

"...als extraatje vanavond ook nog een fazant op m'n rechterkoplamp gehad."

Heb je wel alvast het avondeten rond ;)