verbruik T-5R Lpi

Gestart door spider, 01-12-2011 23:01:39

Vorige topic - Volgende topic

spider

Hallo,
Sinds een maand ben ik helemaal blij met mijn T-5R. Jawel in de echte kleur cream yellow. Omdat ik nogal wat kilometers maak, heb ik bij Mesman in Son een Vialle Lpi in laten bouwen. Hoewel het dus nu niet zoveel meer uitmaakt, ben ik toch wel benieuwd naar het verbruik van andere T-5R bezitters. In mijn geval betreft het een automaat en staat er 187.000 km op de teller. Bij normaal gebruik (af en toe eens flink doortrekken en op de snelweg zo'n 130 - 140 km/uur) gaat er elke 6 km een liter doorheen. Met het fluwele voetje, is overigens bijna niet te doen bij deze auto, nog net geen 1:7. Hoe is dat bij jullie?

-D©©©L-

Da's een normaal verbruik

Martijn_B

Juist,met fluwelen voet haal ik 1:8,5 op benzine. Normaal rijden 1:7.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

V70geRwin

Minder dan 6 kan ook nog wel hoor  ;D

Maar dat is toch de reden dat je juist op LPG rijdt of deed je het alleen voor de RON 110 waarde?  :evil:

)()()sT

Nou, ik reed met mijn V70R toen ie nog automaat was ergens rond de 1:7,5 bij een wisselend rijpatroon. Nu ie handbak is, scheelt het ietsje. Mijn 850 T-5 met handbak is toch merkbaar zuiniger ???

Elsje

Citaat van: )()()sT op 02-12-2011 09:22:40
Nou, ik reed met mijn V70R toen ie nog automaat was ergens rond de 1:7,5 bij een wisselend rijpatroon.

Bij mij ook bij veel korte stukjes wordt het snel 1:7

R o b

Vanochtend getankt bij 530 km en er ging 57 liter in!
Handbak...

Martijn_B

Dat is netjes Rob! Hoe vaak ben je boven de 3.000 rpm geweest?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

R o b

Citaat van: Martijn_B op 02-12-2011 10:06:58
Dat is netjes Rob! Hoe vaak ben je boven de 3.000 rpm geweest?

Op de NS constant maar daily kom ik er nooit boven...alleen bij inhaalacties!  ;D

R o b

Heb er een 18T fohn op liggen.... ::) Wel nieuw blokkie met randdelen, dus kan 'm ook zijn.

)()()sT

Ik wist niet dat jij op LPi reed..?

:evil:

daytonawim

tussen de 1 op 8 en 1 op 9 moet haalbaar zijn, met een beetje normaal rijgedrag (T5 automaat)

Wel is het zo dat als je veel korte ritten doet, veel in de stad rijd  en in de file staat, dat je verbruik flink omhoog gaat.

Als je met een Rica chip , veel meer gebrukt is er toch echt iets met je rechtervoet aan de hand,
ik heb begrepen dan met Rica chip en dezelfde rijstijl je verbruik zou moeten gaan dalen, omdat
ie beter is afgesteld.

hendrik75

T-5 2.0 Normaal gebruik = af en toe een schop onder de kont, maar meestal rustiger ---> 1:9 met peut 98
Moet wel zeggen 90% korte ritjes <10kM

Rvd

Mijn S70 2.5T automaat rijd zo rond de 1:7 a 1:8 binnen de bebouwde kom.
Rij ik op de snelweg (wat ik meestal doe) haal ik heel makkelijk 1:11

pauline31057

1 op 6 nu het koud is en op winterbanden verwacht in de zomer 1 op 7 ?
Pauline