Daan, op zoek naar een Volvo op LPG/LPI

Gestart door Daan Smit, 03-12-2011 00:26:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

animalT5R

Citaat van: Martijn_B op 06-12-2011 18:47:42
Citaat van: Daan Smit op 06-12-2011 18:21:58
Ik werk naast mijn studie ook nog eens 2/3 dagen in de week, dus qua kosten zou het allemaal wel uitkunnen.
Alleen weet ik nu gewoon wat ik aan mijn huidige auto heb en dat wordt weer een gok met een (paar jaar oudere) T5 of T-5R.
We wachten maar eens rustig af tot er iets leuks voorbij komt en dan zien we het wel weer!

P.S. Zo'n Clio RS is ook wel geinig, alleen ben ik direct genezen na het rijden in een Clio op de snelweg.
Ik weet niet eens meer hoeveel duizend toeren dat ding maakte bij 120 km/h op de snelweg, maar ik werd er gierend gek van!

2800...?

Of maak je zoals zovelen de fout te denken dat "een clio" gelijk is aan een 2.0l RS? Is niet te vergelijken, maargoed, als je het geld hebt zie ik het obstakel niet. Gewoon een goede kopen, praat eens met TOM.
Moet Daan helemaal zelf weten,maar volgens mij zijn er al meerdere goeie argumenten om de hoek gekomen,en anders....zie onderschrift..............
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Turbo-Geek

Iedereen moet doen wat ze zelf willen. Student of niet en hier is niemand die iemand gaat tegen houden.

Echter hij vraagt om advies en dat krijgt hij hier.
Geen onzin praat maar advies op basis van ervaring van mensen die ZELF in een dergelijke auto rijden en na een aantal jaren weten waarover ze praten mbt de kosten.
We hebben hier heel wat mensen voorbij zien komen die mega enthousiast zich aanmelden, lekker gaan rijden, dan komen de gebreken, dan de kater als het financiele plaatje erbij komt en dan komen de vragen voor een 2e hands band voor de APK. Dan is het een tijd stil en verdwijnen ze van het toneel en zien we de auto vaak terug op MP.
Typisch voorbeeld van het verslikken en de impulsieve aankoop van een auto.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

850 T5 Freak

Ik rijd zelf een T-5R CY sedan hand geschakeld en zou niks anders meer willen haha, hiervoor ook een C70 gehad en daarvoor een 850 T-5 maar 850 vindt ik toch ruiger! Heb de mijne in belgie gevonden met 130000 km (gechekt uiteraard) in een vrij nette staat met alle boekjes etc erbij!. Was rond de 4000 kwijt. Enigste - punt wat ik nu aan mijn auto kan bedenken is wanneer je gaat tanken na bijna 500km gehaald te hebben met 1 tank is dat je er weer voor 100€ benzine in kan gooien  :eusa_wall:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

darius

Ben het 100 procent met de turbo geek eens, auto is niet betaalbaar voor student/jonge mens met weinig knaakjes. Maar ieder doet wat ie wil idd.  Voor het geld wat een dergelijke wagen RIJDEN kost kunmoet je niet op een dubbeltje kijken .....good luck
No show, only go.

Martijn_B

Voel me hier als 23 jarige onderhand toch wel erg jong ;-)

Het kan wel, als je maar voldoende financiële ruimte hebt. (en de juiste mindset, goed shopt naar onderdelen en de auto niet dagelijks moet gebruiken)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

cas

ik rij mijn CY niet dagelijks... dacht ook, van Leuk!

aankoop was minimaal, koopje eigenlijk. 2250 euro. Maar zit in 2 jaar? tijd al dik 2 keer aankoop bedrag in aan onderhoud en extra's. ik denk eerder 3 keer, maar lieg mezelf gewoon een beetje voor  ;D 

benzine? oei.... ik kijk niet meer, ik tank gewoon als er geld in mn portemonnee zit. Je moet echt  iets over hebben vind ik, of reserveren voor elke maand. Je loopt leeg anders. Ik reed in de wat mindere jaren een V70, en die werd me al snel te duur, dus de deur gewezen.

c70's zijn niet te duur, en vaak minder KM's, kijk daar maar naar joh. Die t-5r komt er ooit echt wel!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

darius

Je ziet ook dat de autos (t-5r,s) idd vaak als tweede of hobby auto in de schuur staat. Mijne is steviig getuned en heeft heeeeeeel veel dorst, is alleen grappig als je echt " verliefd" bent op je RRRR
No show, only go.

Martijn_B

Wij hebben er daarom ook een fiat punto 1.2 bij ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

darius

Citaat van: Martijn_B op 07-12-2011 08:42:40
Wij hebben er daarom ook een fiat punto 1.2 bij ;)

Ja als je veel km,s moet doen voor het werk etc dan is het gewoonniet te doen op benzine. Zelfs de diesel staat in belgie nu op 1,52 euro, ik rij met fluwelen voet 240km per dag op het moment, moet er niet aan denkendat met de "frikandel on air " te moeten doen.
No show, only go.

jrkalf

Ehm, wat lopen jullie nu allemaal te miepen? Ik rij mijn T-5R elke dag. Op het moment zo'n 100-110km per werkdag.

Niets mis mee, prima te betalen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

darius

Citaat van: jrkalf op 07-12-2011 09:09:57
Ehm, wat lopen jullie nu allemaal te miepen? Ik rij mijn T-5R elke dag. Op het moment zo'n 100-110km per werkdag.

Niets mis mee, prima te betalen.

Mooi voor je maar die van mij komt geen gas in en die blijft lekkerbinnen. Vind de diesel al. Prijzig met de huidige olieprijzen  8) :o
No show, only go.

beunmaat

Mijn T-5r was ook goedkoop, deels omdat er een etterige deuk in zat en deels omdat er de laatste jaren geen onderhoud aan was gepleegt.
Inmiddels zijn we 2 jaar verder, en heb ik een hoop centen uitgegeven aan dat hok.
Maar dat maakt niet uit, ik wist dat het zo zou zijn.

Het komt er gewoon op neer, dat je realistisch moet blijven.
Een hok van 17 jaar oud en met meer dan 3 ton op de klok gaat je nou eenmaal geld kosten.
Het scheelt al een hoop centen als je zelf een beetje kan knutselen aan dat ding.
Volvo onderdelen zijn over het algemeen redelijk prijzig, maar is vaak wel de beste optie.

Ooh, ik rij dat ding ook dagelijks gewoon op benz van 1.67 de liter.
Daar gaan eigelijk de meeste centen inzitten, 110 euri ben je zo kwijt voor een volle tank

Auk

Citaat van: Martijn_B op 07-12-2011 08:18:09
Voel me hier als 23 jarige onderhand toch wel erg jong ;-)

Het kan wel, als je maar voldoende financiële ruimte hebt. (en de juiste mindset, goed shopt naar onderdelen en de auto niet dagelijks moet gebruiken)

Het is inderdaad prima te doen als je maar slim om gaat met je euro's.

Rijd zelf een dikke 1300 kilometer per maand met de R, kost een hoop maar heb het er wel voor over. Hou daarnaast nog genoeg over voor de andere geldslurpers (o.a. m'n vriendin... :eusa_think:)
Auke
Volvo. for life

cas

Citaat van: jrkalf op 07-12-2011 09:09:57
Ehm, wat lopen jullie nu allemaal te miepen? Ik rij mijn T-5R elke dag. Op het moment zo'n 100-110km per werkdag.

Niets mis mee, prima te betalen.

jij rijdt op gas en met een nieuw blok  ;D 

Ik heb voor erbij, die rijdt goedkoper!! Echt!!     een chevy bus  6,2 liter diesel V8   :eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

louwrens

Citaat van: Martijn_B op 07-12-2011 08:18:09
Voel me hier als 23 jarige onderhand toch wel erg jong ;-)

Het kan wel, als je maar voldoende financiële ruimte hebt. (en de juiste mindset, goed shopt naar onderdelen en de auto niet dagelijks moet gebruiken)

indd martijn ik gebruik mijn t5r alleen voor de fun! (kan op de fiets naar mijn werk) dat scheeld natuurlijk wel...