Pegasus, welke en waar te koop ?

Gestart door Turbo-Geek, 03-12-2011 00:39:16

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Ben bezig de T-5R helemaal onder handen te nemen en de nodige aandacht te geven.
Een andere set velgen zit daarbij in de planning want inmiddels ben ik een beetje op mijn Trex 18" uitgekeken.

Wat rond gekeken naar wat andere smaken in 18" maar ik kom tot de conclusie dat de nogal 'burgerlijke' Pegasus style velgen wellicht toch de beste keuze zijn. Vaak gedaan maar toch altijd wel mooi en inmiddels is niks meer uniek dus boeit dat me steeds minder (ja, ik wordt ouder ...).

Originele zijn me toch net wat te duur a 1000 euro een set (kale velgen) want goedkoper kan ik ze niet vinden, dus ik vrees dat het imi's worden.
Niets mis mee want hele volksstammen rijden ermee en het schijnt goed te gaan.

Nu is er qua aanbod wel wat keuze maar ik kan me ook voorstellen dat bepaalde adresjes wellicht een afrader zijn omdat de kwaliteit mischien tegen viel of juist niet (aanrader).

Wie kan me velgen aanraden/afraden ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ulkeman

zoals je in mijn blog wel is gezien hebt, lijken mijn immi's volgens anderen verdacht veel op orginele.
miss is dat iets voor jou?

kan je wel een pbtje doen met gegevens waar ik ze vandaan heb gehaald.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Turbo-Geek

Gaarne ulkeman, bedankt.

@ Henry, verkeerde maat band voor mij (lopen gewoon aan) en ik houd het liever op nieuw.

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Turbo-Geek

Dank u !
Hoor overigens graag meer tips van mensen.

wepster

he die sergio

heb hier veel goede en positieve reacties van gehoord kwa prijs kwaliteit verhouding

http://www.autoweber.nl/

ben er zelf ook over aan het denken voor de 80 maar dan op 17inch ivm comfort

;)

Sbv

Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 00:39:16
Ben bezig de T-5R helemaal onder handen te nemen en de nodige aandacht te geven.
Een andere set velgen zit daarbij in de planning want inmiddels ben ik een beetje op mijn Trex 18" uitgekeken.

Wat rond gekeken naar wat andere smaken in 18" maar ik kom tot de conclusie dat de nogal 'burgerlijke' Pegasus style velgen wellicht toch de beste keuze zijn. Vaak gedaan maar toch altijd wel mooi en inmiddels is niks meer uniek dus boeit dat me steeds minder (ja, ik wordt ouder ...).

Originele zijn me toch net wat te duur a 1000 euro een set (kale velgen) want goedkoper kan ik ze niet vinden, dus ik vrees dat het imi's worden.

Nu is er qua aanbod wel wat keuze maar ik kan me ook voorstellen dat bepaalde adresjes wellicht een afrader zijn omdat de kwaliteit mischien tegen viel of juist niet (aanrader).

Originele zijn helemaal geen 1000 euro, ik hou het op ca 750. Als je weer wilt weten, stuur me even een pb

Johann

Denk er wel even aan dat Imi's minder ruimte voor een BBK hebben.

Laserblue

Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 00:39:16

zijn ze op in Moergestel?  ???
BBK gaat prima hoor, 330mm geen probleem, ruimte over
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Martijn_B

Bedoel je met 17" Johan ivm ET waarde?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Turbo-Geek

Bedankt voor de reakties mensen en de waarschuwing (Johan).
Natuurlijk zal ET ze ook hebben en ik weet dat Marc goed spul verkoopt maar ik kijk natuurlijk wel ff rond want het kan maar zo zijn dat ik ergens een aanbieding of goede deal mis, en de waarschuwingen zijn net zo belangerijk natuurlijk.

Johann

Citaat van: Martijn_B op 03-12-2011 12:37:13

Niet alleen de 17". De Imi's hebben een iets andere ET waarde, 43 ipv 46, wat de ruimte iets ten goede zou komen maar de spaak loopt aan de binnenkant ronder weg bij de Imi en zou bij het hart de klauw kunnen raken.

Laserblue

Citaat van: Johann op 03-12-2011 18:53:59
Citaat van: Martijn_B op 03-12-2011 12:37:13

Niet alleen de 17". De Imi's hebben een iets andere ET waarde, 43 ipv 46, wat de ruimte iets ten goede zou komen maar de spaak loopt aan de binnenkant ronder weg bij de Imi en zou bij het hart de klauw kunnen raken.

Met welke BBK dan?
In de lijst met BBK's zijn er toch genoeg met IMI's  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

StefanCJ

Mijn immi pegs in 18 inch pastten gewoon over mijn xyz bbk heen zonder spacers.