Help Bokkende motor

Gestart door Molmans, 04-12-2011 17:03:45

Vorige topic - Volgende topic

Molmans

Citaat van: Jack v op 28-12-2011 17:14:18
resetten dan moet ie uit wezen. Starten bij een AT doe je toch in de P?
Al gereset, gaat dan uit maar zodra je weer gaat rijden, gaat het pijltje weer knipperen.
nb.  starten bij een automaat kan in de "p"en de "n" stand.
Soms start hij wel in de n en soms niet
DOP T5 2.0 LPI

Jack v

oliepeil van de bak is ok?

Wat voor foutcode geeft ie dan?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Molmans

OBDII/OBD2
Uitgelezen volgens de obd1 methode met ledlichtschakelaartje.
pin3 Motronic 4,3
pin 13cc
pin 6 ecc
automaat pin??

Ik neem aan dat eventuele storingen van de bak worden opgeslagen maar welke pin?
DOP T5 2.0 LPI

razorx

Voor zover ik weet kan je die alleen met een VAG-KKL kabelje en vol-fcr uitlezen.
Ik spreek alleen niet uit praktijkervaring (heb geen automaat).

UserID6342

Bak, enzo kun je niet uitlezen met de lampjesmethode, daar heb je idd de kabel voor nodig.  Net zoals voor de SRS, etc. Het enigste wat met de ledjesmethode werkt is de motor en de ECC

Molmans

De odbII-kabel heb ik ook wel liggen.
Ik zal vanavond eens de laptop aanzwengelen.
Kijken of die er wel in komt.
Ik dacht dat Vol-fcr ook maar beperkte toegang gaf tot abs ecc electrische stoelen?
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Dat kun je beter uitlezen met Brickdiag,  Je kunt de foutcodes lezen en resetten dan. Als je er met de software niet inkomt (er van uitgaande dat die correct geïnstalleerd is en de juiste poorten zijn toegewezen) dan word het een massaprobleempje bij de ECU....

Molmans

Citaat van: Dirk342 op 29-12-2011 07:48:09
Dat kun je beter uitlezen met Brickdiag,  Je kunt de foutcodes lezen en resetten dan. Als je er met de software niet inkomt (er van uitgaande dat die correct geïnstalleerd is en de juiste poorten zijn toegewezen) dan word het een massaprobleempje bij de ECU....

Abs storingen etc uitlezen gaat prima met brick diag,
maar bij de bak en Motronic geeft hij aan:
"kein antwort von steuergerad..."
Led methode werkt wel , dus massaprobleem zeg je Dirk?
DOP T5 2.0 LPI

KIM

Heb je er rekening me gehouden dat je voor motormanagement een pennetje moet omzetten in veel gevallen?
Brickdiag geeft dat ook aan in het scherm.

Molmans

Citaat van: KIM op 30-12-2011 07:18:49
Heb je er rekening me gehouden dat je voor motormanagement een pennetje moet omzetten in veel gevallen?
Brickdiag geeft dat ook aan in het scherm.

Brickdiag geeft aan: "Not yet supported". Nog niet ondersteund, dus geen uitleesmogelijkheid.
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Wat voor software zit in die '96er ECU ?  Is dat de LH3.2 ?

Molmans

Citaat van: Dirk342 op 09-01-2012 19:19:18
Wat voor software zit in die '96er ECU ?  Is dat de LH3.2 ?
Om eerlijk te zijn, geen idee.
Er staat niets op de ECU's (3 stuks) behalve Aisan 12 v  11.1, 11.2, 11.3 Volvo
Als ik mijn chasiscode invoer in Bricks geeft hij wel de optie LH 3.2 zoals aangegeven 1 bericht van mij eerder
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

De Asian is van de bak, de andere twee zijn van je motor (simpel gezegd eentje voor je brandstof en eentje voor je ontsteking)  Later hebben ze die 2 aparte ECU's samengevoegd tot een enkele waar alles ingepropt zit.  Voor zover mij bekend is de LH3.2 alleen maar met een led uit te lezen en niet met iets anders. Ik denk dat ook bijna iedereen hier is uitgegaan van een Motronic systeem (ik zelf in ieder geval wel)

Molmans

Dus de automaatbak is niet uit te lezen met brick en ook niet met het ledsysteem?
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Bak is wel uit te lezen met het ledsysteem alleen heb je dan andere pinnetjes nodig als op de motor.