Carterventilatie S70 2.5D

Gestart door Red Devil, 07-12-2011 19:51:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Vandaag ontdekt dat er olie was ontsnapt via de aansluiting van de platte schijf (boven op blok) en de kleppendeksel. Als ik de slang vanaf deze platte schijf volg dan kom ik terecht bij de slang, die vanaf het luchtfilter naar de turbo loopt> net voor de turbo komen deze twee slanegn samen. Aan de onderzijde van de slang vanaf het luchtfilterhuis is het vochtig (olie). Nu zie ik in alle topics over carterventilatie dat er een soort opvangbus wordt vervangen. Deze zie ik bij de diesel n iet zitten.

Is er verschil tussen de carterventilatie van een benzine en een diesel. en moet de carterventilatie bij een diesel ook vervangen worden.

Hoor het graag.

Gr.
Ted

Jack v

yep er is verschil en nee bij de diesel hoef je r niks aan te doen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Red Devil

top,
meer hoef ik niet te weten.
Thnx

Ted

sander_v70r

#3
-----

Sbv

Citaat van: sander_v70r op 07-01-2012 08:44:41
Ik Heb bij mijn R ook olie in de luchtaanzuig slang zitten is dat normaal dat daar olie in komt via de carter ontluchting?
Volgens mij zit je in een verkeerd topic, dit gaat over dieselen

cas

Citaat van: Sbv op 07-01-2012 09:21:51
Citaat van: sander_v70r op 07-01-2012 08:44:41
Ik Heb bij mijn R ook olie in de luchtaanzuig slang zitten is dat normaal dat daar olie in komt via de carter ontluchting?
Volgens mij zit je in een verkeerd topic, dit gaat over dieselen

hier moet je zitten  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9646.msg1145583.html#msg1145583
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Citaat van: sander_v70r op 07-01-2012 08:44:41
Ik Heb bij mijn R ook olie in de luchtaanzuig slang zitten is dat normaal dat daar olie in komt via de carter ontluchting?

Ja.


Gr 8)