Diagnosecomputer, Vol-FCR of VIDA?

Gestart door hvdmountain, 09-12-2011 13:37:13

Vorige topic - Volgende topic

hvdmountain

Op marktplaats zag ik een OBD Diagnosecomputer staan. Wat zijn voordelen / nadelen van dit systeem t.o.v. uitlezen met behulp van Vol-FCR of VIDA. Is dit nog afhankelijk van type motor (S70 2.4, 'nieuw' type) of eerste generatie S70 blokken?

mehn

Ben benieuwd hoe dat apparaat mijn OBD 1 gaat uitlezen...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

COPPEHER

Citaat van: mehn op 09-12-2011 13:39:26
Ben benieuwd hoe dat apparaat mijn OBD 1 gaat uitlezen...

Dat kan hij ook niet, BMW en mischien wel meerdere merken hebben een bepaalde tijd voertuigen uitgerust met OBDI maar met een OBDII stekker.
Ik heb dit bij www.obd-partner.nl nagevraagd, tevens hebben zij goedkopere computers te koop. deze is een beetje aan de dure kant voor alleen OBDII

Sbv

Henry,
Vida is denk ik handiger voor jouw auto

hvdmountain

Correct me if i'm wrong...ieder S70 heeft OBD II, toch? Heb inmiddels begrepen dat alléén een MY '00 blok (2.4) kan worden uitgelezen met Vida, < MY '00 niet.

Blijft de vraag open staan of uitlezen met een dergelijke OBD Diagnosecomputer voor- / nadelen heeft t.o.v. uitlezen m.b.v. Vol-FCR i.c.m. BrickDiag?

hvdmountain

Citaat van: Sbv op 09-12-2011 13:56:08
Henry,
Klopt. Zat even te prakkezeren over wat de beste tool zou zijn als ik een ouder type blok had (denk aan topic 'Tips op Marktplaats').

Sbv

Citaat van: hvdmountain op 09-12-2011 14:00:28
Citaat van: Sbv op 09-12-2011 13:56:08
Henry,
Klopt. Zat even te prakkezeren over wat de beste tool zou zijn als ik een ouder type blok had (denk aan topic 'Tips op Marktplaats').
Vol-fcr geeft wel wat om wat codes uit te lezen en te resetten. Tenminste dat gebruik ik bij de S70 van vrouwlief. verder heb je nog Brick diag, maar dat is nog in de experimenteer(beta) fase

thuur

Dit apparaat kan alleen maar ABS, ECU, TCU en SRS codes uitlezen en wissen. Vol-fcr en brickdiag ook ECC, IMM, VGLA, standkachel, elektrisch bedienbare stoelen, ...

Gr 8)