Wat ga ik rijden?

Gestart door Miel850, 09-12-2011 13:49:46

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: rpakuypers op 09-12-2011 15:37:10
Ik heb de afgelopen maanden bijna 13.000 km op LPG gereden in mijn interim-gasbak (uit 1994 op G3!) en dat viel me absoluut 200% mee. Het is een 10V met de simpelste installatie en buiten een besparing van 1100 euro aan brandstof (verbruik gemiddeld 1 op 9,8) en een halve liter olie aan kosten. Helaas houdt het nu bij ruim 517.000 op want klaarmaken voor de keuring kost me teveel en voor dat geld laat ik liever een LPG-installatie in mijn groene 850 bouwen.

Alhoewel ik graag in mijn V70-TDI reed, hou ik het de komende jaren op LPG.

Groet,
Roger

Tja, als je moet kiezen tussen een NA blok op gas of een dieselblok dan gaat mijn keuze direct uit naar een diesel.
Lekker veel kracht onderin.

darius

De diesel is een "veredelde" tractor motor. Ik hou er wel van maar niet te vergelijkenmet een ongeblazen benzineen helemaal al niet met geblazen lpi. Ik heb ze allemaal hier staan.

Ik zegturbo met lpi en als je een diesel wil een modernere nemen.

Begrijp me niet verkeerd , ik rij 2k per week in Mazoutkar....en hij gaat snel maar comford  :angel:
No show, only go.

Miel850

Dat klinkt goed Roger.

Ik heb het gevoel dat er links een  :angel: en rechts een  :evil: zit...

En het zal geen turbo worden  ;)

...denk ik
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rpakuypers

Citaat van: Hans Duiven op 09-12-2011 15:41:13
Citaat van: rpakuypers op 09-12-2011 15:37:10
Ik heb de afgelopen maanden bijna 13.000 km op LPG gereden in mijn interim-gasbak (uit 1994 op G3!) en dat viel me absoluut 200% mee. Het is een 10V met de simpelste installatie en buiten een besparing van 1100 euro aan brandstof (verbruik gemiddeld 1 op 9,8) en een halve liter olie aan kosten. Helaas houdt het nu bij ruim 517.000 op want klaarmaken voor de keuring kost me teveel en voor dat geld laat ik liever een LPG-installatie in mijn groene 850 bouwen.

Alhoewel ik graag in mijn V70-TDI reed, hou ik het de komende jaren op LPG.

Groet,
Roger

Tja, als je moet kiezen tussen een NA blok op gas of een dieselblok dan gaat mijn keuze direct uit naar een diesel.
Lekker veel kracht onderin.

Tja, maar als je altijd alleen in de auto zit en 3 keer per jaar met een aanhanger op pad bent en nooit haast hebt, dan kan het koppel mij gestolen worden ............... ;) Ach en ik hoef me niet te bewijzen bij het stoplicht want mijn bewijs is de besparing die ik elke maand heb  :P

Groet,
Roger

darius

Diesel is wel snel te maken alleen dat kost veel knaken.. kom maar eenss proefrijden
No show, only go.

daytonawim

mee eens kerel

Daarom rijd ik ook gewoon 1 op 11 met een T5 ;D ;D ;D

Enne heb echt plezier in het rijden met deze auto.

rpakuypers

Citaat van: darius op 09-12-2011 15:46:55
Diesel is wel snel te maken alleen dat kost veel knaken.. kom maar eenss proefrijden

Zekers, maar ik weet uit zeer betrouwbare kring dat de TDI blokken echt niet zo geweldig zijn als ze een paar jaar flink hebben moeten ploeteren.  Vraag dat maar eens aan JGVDV die even een bezoekje bracht bij Jaap Pul op Urk .............

En ik hou van lekker cruisen en zoals ik al zei, ik heb nooit haast.

Groet,
Roger

darius

Oja ik weet het. Kijk maar in mn weblog. Alles is al ral geweest. :)
No show, only go.

darius

Citaat van: daytonawim op 09-12-2011 15:47:20
mee eens kerel

Daarom rijd ik ook gewoon 1 op 11 met een T5 ;D ;D ;D

Enne heb echt plezier in het rijden met deze auto.

Ik rij 1 op 10 op diesel met minder topsnelheid en minder comfort....
No show, only go.

Miel850

Ok, duidelijk tot zover.

Zijn er (durf het bijna niet te vragen) ook mensen die om bepaalde redenen juist geen LPG rijden?

darius

Ja dat zijn vooral koks.....
No show, only go.

Miel850

Citaat van: darius op 09-12-2011 16:09:09
Ja dat zijn vooral koks.....

Daarom durfde ik het dus eigenlijk al niet te vragen...

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Citaat van: StefanCJ op 09-12-2011 14:16:09
Tjaa ... Hoe groot (of klein) is de kans dat je hetzelfde overkomt als Priscilla? Los daarvan is het natuurlijk ontzettend sneu voor Pris, daar niet van.

Euh. wie is die Priscilla ??  Waar het hart vol van is, loopt de mond van over, die ? ;D

StefanCJ

Citaat van: Dirk342 op 09-12-2011 16:42:04
Citaat van: StefanCJ op 09-12-2011 14:16:09
Tjaa ... Hoe groot (of klein) is de kans dat je hetzelfde overkomt als Priscilla? Los daarvan is het natuurlijk ontzettend sneu voor Pris, daar niet van.

Euh. wie is die Priscilla ??  Waar het hart vol van is, loopt de mond van over, die ? ;D

Citaat van: Miel850 op 09-12-2011 13:59:40
Dat vele tanken lijkt me ook helemaal niks.

Net het filmpje van Pauline gezien... -1 voor LPG  :eusa_doh:
(maar wel fijn dat het goed is afgelopen)

Stomme autocorrectie op mijn HTC  :eusa_wall: