Wat ga ik rijden?

Gestart door Miel850, 09-12-2011 13:49:46

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik nog een paar jaartjes in Eindhoven werken. Mijn DOPje op benzine wordt dus aardig prijzig in de brandstof. Met zo'n 30.000K per jaar in het vooruitzicht kom ik er toch maar niet uit. Ga ik dieselen of gassen?

Ik weet het, dit onderwerp is hier reeds veelvuldig ten tonele verschenen. Ik ben dan ook niet benieuwd naar rekensommetjes (dat kan ik goed zelf), maar naar ervaringen van mederoffelaars. Zijn er hier mensen die op diesel en LPG hebben gereden? Wat was de reden voor diesel of LPG en wat zijn jullie ervaringen?

Mijn gevoel neigt naar de diesel vanwege het comfort en de actieradius, echter op LPG scheelt het echt een boel centen meer (alleen de brandstofkosten bekeken). In een dieselroffel heb ik echter nog nooit gereden, maar wat ik zo lees hier is dat het erg prettig moet zijn. LPG zal niet anders zijn dan benzine. Zelf gas in laten bouwen laat ik buiten beschouwing.

Eis is in ieder geval dat het een 855/V70 wordt.  ;D

Alvast bedankt voor het meedenken...
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Vulk

Gas in de huidige auto plaatsen heb je al overwogen? Dan weet je alvast al wat je hebt.

Miel850

Ja dat heb ik overwogen en besloten het niet te doen. KM-stand van mijn huidige roffel is 356K.
Ik verwacht minimaal 3 jaar in Eindhoven te blijven, daarna geen idee waar de baas me brengen zal.

Maar iedereen is te overtuigen  :eusa_think:

StefanCJ

Ik rij zelf al ruim 3 jaar lpg en dat bevalt prima, het enige nadeel is de actieradius, ik sta elke 300km bij de pomp, gemiddeld 3 keer per week dus.

StefanCJ

Citaat van: Miel850 op 09-12-2011 13:55:17
Ja dat heb ik overwogen en besloten het niet te doen. KM-stand van mijn huidige roffel is 356K.
Ik verwacht minimaal 3 jaar in Eindhoven te blijven, daarna geen idee waar de baas me brengen zal.

Maar iedereen is te overtuigen  :eusa_think:

Afhankelijk van de kilometers die je maakt verdien je je installatie in anderhalf of twee jaar terug. Het kan dus een optie zijn, afhankelijk van de staat van onderhoud van je roffel.

Miel850

Dat vele tanken lijkt me ook helemaal niks.

Net het filmpje van Pauline gezien... -1 voor LPG  :eusa_doh:
(maar wel fijn dat het goed is afgelopen)

StefanCJ

Tjaa ... Hoe groot (of klein) is de kans dat je hetzelfde overkomt als Priscilla? Los daarvan is het natuurlijk ontzettend sneu voor Pris, daar niet van.

Dat vele tanken is wel een flink nadeel, maar hier bij de BP zijn ze altijd erg vriendelijk, daarnaast is het ook erg goed voor de freebees, messensets, handdoeken en dat soort dingen   ;)

JvW

Ik heb zelf een kleine drie jaar geleden lpg in de V70 laten bouwen (km.stand toen 125.000). Nu staat de teller op 216.000 (reed bij mijn vorige werkgever ongeveer 40.000 km per jaar).

Naast de kosten voor het systeem zelf heb ik alleen een keer een filter van € 15 moeten laten vervangen. Verder geen enkel probleem op gas.
Als je gas laat inbouwen, dan kun je kiezen welke tank je in de auto wilt hebben. Persoonlijk zou ik gaan voor een grote gastank ipv een ringtank op de plaats van het reservewiel.

De staat van de auto is pasgeleden nog gecheckt door Thuur (toen kwam je zelf nog langs ivm een kraak in de ophanging). Volgens Thuur is de auto nog in een prima staat.

Persoonlijk zou ik weer voor een gasbak kiezen.

Miel850

Ha ja, dat klopt inderdaad. Heel wat moeten zoeken, maar het bleek de stabi achter te zijn.

Ik durf best te stellen dat mijn auto in goed staat van onderhoud is. Ik geef mijn centen dan ook uit hieraan ipv mooiere velgen, spoilert en ander leuks. Ik ben de 2e eigenaar en de 1e is er netjes mee omgegaan.

Bijkomend feit misschien is ook dat bij de keuze voor LPG (inbouw) ik me ook zal moeten gaan verdiepen in wat ik wil.
Diesel is gewoon diesel  :D

daytonawim

Heb ruim 200k gereden met een 820 2.5 20v  af fabriel Lpg( bij circa 80k per jaar) met verdamper, nagenoeg probleemloss en vooral erg goedkoop, auto is bij 520k richting Johann gegaan voor een projectje.

Met de andere een S70 T5 met lpi circa 150 K probleemloos op lpi gereden ( zelf laten inbouwen) 1e jaar 80k 2e jaar iets van 55k, helaas is ie inmiddels gesloopt door ongeval ( bij kilometerstand van circa 340K

Bewust voor gas gekozen en niet voor diesel, vanwege hogere onderhoudskosten bij een Diesel auto.

BenC70ES

Citaat van: Miel850 op 09-12-2011 13:49:46
Mijn gevoel neigt naar de diesel vanwege het comfort ...

:o   ???  :eusa_shhh:

Citaat van: Miel850 op 09-12-2011 13:49:46
In een dieselroffel heb ik echter nog nooit gereden

Dat blijkt uit het bovenstaande...

LPG is niet alleen goedkoper, het rijdt nog eens onvergelijkbaar beter en is op de koop toe nog milieuvriendelijker ook.   Een no-brainer als je het mij vraagt.

Als je het niet in deze laat inbouwen zou ik voor een turbo variant kiezen, kwa verbruik maakt het weinig uit.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Hans Duiven

Het verschil tussen de  benzine- en diesel prijs is niet zo groot meer als vroegah, dus moet je
volgens mij nu wel 40 k rijden wil diesel nog uitkunnen...

Hans

Miel850

Ben,

ik bedoel daarmee dat ik een dieselauto over het algemeen erg prettig vind rijden (rijcomfort dus  ;))

BenC70ES

Het enige verschil met een andere S/V70 is hier dus de motor, en die doet juist een enorme afbreuk aan het rijcomfort.   Met wat goeie wil hoor je er wel een 5 cilinder in maar het woord 'roffel' komt echt niet van de diesel hoor.  

Ik heb ooit een week met een S80 2.5d gereden...  :eusa_silenced:

Rij eens met een 2.5T op LPI zou ik zeggen  ;)   meer overtuiging heb je niet nodig denk ik.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rpakuypers

Ik heb de afgelopen maanden bijna 13.000 km op LPG gereden in mijn interim-gasbak (uit 1994 op G3!) en dat viel me absoluut 200% mee. Het is een 10V met de simpelste installatie en buiten een besparing van 1100 euro aan brandstof (verbruik gemiddeld 1 op 9,8) en een halve liter olie aan kosten. Helaas houdt het nu bij ruim 517.000 op want klaarmaken voor de keuring kost me teveel en voor dat geld laat ik liever een LPG-installatie in mijn groene 850 bouwen.

Alhoewel ik graag in mijn V70-TDI reed, hou ik het de komende jaren op LPG.

Groet,
Roger