205/ 55 R16 ipv 205/ 50 R16 op V70 classic

Gestart door Goudlokje, 10-12-2011 08:34:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goudlokje

Hallo,

Ik heb al wel het een en ander gelezen over het punt om 205/ 55 R16 banden er onder te leggen ipv de standaard 205/ 50 R16. ik heb namelijk een V70 classic met Perfo 16" wielen.
Wat ik mij nog afvraag is of het gebruik van deze veel goekopere bandenmaat nog nadelige invloed heeft op bijvoorbeeld de draagarmen of andere onderdelen. Het scheelt in omtrek 64,4mm dus ik kan me qua toeren en snelheidsaanduiding wel wat voorstellen. Het gaat er mij om dat ik niks sloop door dit kleine verschil in maat. Er moet toch een reden zijn waarom Volvo voor de 205/ 50 R16 maat heeft gekozen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Elsje

Geen idee waarom Volvo voor een afwijkende maat heeft gekozen misschien duurder dus exclusiever..... Je maakt niets kapot als je 205/55 monteert. Ik rij zoals velen met 215/45 R17 (zelfde omtrek als 205/55) Pas wel op met sneeuwkettingen.

Misha

En je kunt bij de dealer je ecu laten aanpassen voor die andere bandenmaat, dan klopt alles weer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

volvobug

Ik doe het al jaren vanwege het prijsverschil. Merk geen nadelen, alleen het voordeel in de portemonnaie.
Ik verdenk de bandenindustrie er wel eens van onder een hoedje te spelen met de autofabrikanten. De 205/50 goedkoper toeleveren op een 16" velg zodat het er net allemaal wat sportiever uitziet om vervolgens de eigenaar van de auto alsnog een poot uit te trekken als hij nieuwe banden moet hebben en het ' het liefst origineel'  wil houden. Maar de 205/55 is een stuk goedkoper, waarschijnlijk omdat er meer volume in de handel zit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jans Duiven

Citaat van: Goudlokje op 10-12-2011 08:34:23
Hallo,

Ik heb al wel het een en ander gelezen over het punt om 205/ 55 R16 banden er onder te leggen ipv de standaard 205/ 50 R16. ik heb namelijk een V70 classic met Perfo 16" wielen.
Wat ik mij nog afvraag is of het gebruik van deze veel goekopere bandenmaat nog nadelige invloed heeft op bijvoorbeeld de draagarmen of andere onderdelen. Het scheelt in omtrek 64,4mm dus ik kan me qua toeren en snelheidsaanduiding wel wat voorstellen. Het gaat er mij om dat ik niks sloop door dit kleine verschil in maat. Er moet toch een reden zijn waarom Volvo voor de 205/ 50 R16 maat heeft gekozen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik begrijp dat je hier nog niet zo lang bent, maar er staat al enorm veel over geschreven hier op het forum.

Ff zoeken?

Hans

kyro

bij de mijne liepen de 55ers aan in de wielkast bij volledig uitsturen !
daarom enkel 50ers genomen !

maar staat ook al onnnnnnnnnnnnntelbaar vaak beschreven hier !

(waar is hier op dit forum eigenlijk nog niet over vergaderd  :eusa_think:  ;D )

hathü

Onder mijn diesel liggen al 2 jaar 205-55-16 banden. Niks mis mee en loopt niet aan bij volledig uitsturen.

razorx

Bij Saskia haar roffel zitten er sinds gisteren 205/55/16 banden onder.
Haar roffel is 4cm verlaagd. Loopt net niet aan bij volledige stuuruitslag maar er moet maar een oneffenheidje zijn en het loopt wel aan.

Ik ga dikkere stuuruitslagbegrenzers maken/kopen.

kyro

Citaat van: razorx op 11-12-2011 17:54:01
Bij Saskia haar roffel zitten er sinds gisteren 205/55/16 banden onder.
Haar roffel is 4cm verlaagd. Loopt net niet aan bij volledige stuuruitslag maar er moet maar een oneffenheidje zijn en het loopt wel aan.



ach, als ze er 1-2 mm afgereden heeft is dat ook voorbij......

LouisXIV

Citaat van: kyro op 11-12-2011 18:41:34
Citaat van: razorx op 11-12-2011 17:54:01
Bij Saskia haar roffel zitten er sinds gisteren 205/55/16 banden onder.
Haar roffel is 4cm verlaagd. Loopt net niet aan bij volledige stuuruitslag maar er moet maar een oneffenheidje zijn en het loopt wel aan.



ach, als ze er 1-2 mm afgereden heeft is dat ook voorbij......
Een paar keer flink optrekken en je bent er dus ???
Net vandaag een band kapot gereden vandaar dat ik ff rondspeur op het Forum. Wel balen die incourante maat maar ik hou het liever bij de de standaard maat. Ik word er niet rustig van als ik hoor ECU aanpassen e.d. :eusa_snooty:

LQDI

Is puur  voor de omtrek zodat de snelheidsmeter , kilometerteller, gem verbr. en actieradius kloppen t.o.v. werkelijke snelheid.

Sem

Citaat van: Goudlokje op 10-12-2011 08:34:23
Hallo,

Ik heb al wel het een en ander gelezen over het punt om 205/ 55 R16 banden er onder te leggen ipv de standaard 205/ 50 R16. ik heb namelijk een V70 classic met Perfo 16" wielen.
Wat ik mij nog afvraag is of het gebruik van deze veel goekopere bandenmaat nog nadelige invloed heeft op bijvoorbeeld de draagarmen of andere onderdelen. Het scheelt in omtrek 64,4mm dus ik kan me qua toeren en snelheidsaanduiding wel wat voorstellen. Het gaat er mij om dat ik niks sloop door dit kleine verschil in maat. Er moet toch een reden zijn waarom Volvo voor de 205/ 50 R16 maat heeft gekozen.Alvast bedankt voor de reacties.

Omdat het er niet uitziet met een 55-serie...  daarom! Ballonbanden maken een Perfo gewoon lelijk.. Lekker origineel 205-50-16 dus.. ;) Kost wat meer, maar wat boeit het over zo'n lange tijd. Als je nou iedere week banden moet vervangen kan ik me voorstellen dat het vervelend wordt als de ene band duurder is dan de andere, maar nu? Nee..

Uiteindelijk moet jij beslissen natuurlijk. Kwaad kan het zeker niet. Sterker nog.. je km.teller zal beter kloppen dan ooit tevoren.

LouisXIV

Citaat van: Sem op 12-01-2012 17:23:11
Citaat van: Goudlokje op 10-12-2011 08:34:23
Hallo,

Ik heb al wel het een en ander gelezen over het punt om 205/ 55 R16 banden er onder te leggen ipv de standaard 205/ 50 R16. ik heb namelijk een V70 classic met Perfo 16" wielen.
Wat ik mij nog afvraag is of het gebruik van deze veel goekopere bandenmaat nog nadelige invloed heeft op bijvoorbeeld de draagarmen of andere onderdelen. Het scheelt in omtrek 64,4mm dus ik kan me qua toeren en snelheidsaanduiding wel wat voorstellen. Het gaat er mij om dat ik niks sloop door dit kleine verschil in maat. Er moet toch een reden zijn waarom Volvo voor de 205/ 50 R16 maat heeft gekozen.Alvast bedankt voor de reacties.

Omdat het er niet uitziet met een 55-serie...  daarom! Ballonbanden maken een Perfo gewoon lelijk.. Lekker origineel 205-50-16 dus.. ;) Kost wat meer, maar wat boeit het over zo'n lange tijd. Als je nou iedere week banden moet vervangen kan ik me voorstellen dat het vervelend wordt als de ene band duurder is dan de andere, maar nu? Nee..

Uiteindelijk moet jij beslissen natuurlijk. Kwaad kan het zeker niet. Sterker nog.. je km.teller zal beter kloppen dan ooit tevoren.
Kijk dat zijn de berichten waar ik wat aan heb. Ik verander dus niets aan de maat ik was ff op zoek naar een goede prijs voor originele banden. Maar ik blijf dus bij de incourante maat omdat het gewoon goed staat onder mijn Persus velgen.
zie ook;
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54483.0.html