2.5 TDI met 172 bhp

Gestart door zwaandekulas, 04-07-2004 20:59:41

Vorige topic - Volgende topic

zwaandekulas

Hoi, in mijn zoektocht naar VOLVO info op het net ben ik het volgende tegengekomen :

http://www.dieselcar.com/pdf-files/articles/tuning/177-brom-tuningvolvo.pdf

misschien staat dit hier al ergens, indien niet zijn we toch weer slimmer geworden

Groeten
Follow the smoke trail

Reitse

Volgens mij een variant op het thema powerbox....

Sbv

Zou dan liever voor Rica gaan. En voor de dieselaars, vraag het aan Denkweb. Die heeft 174 pk met de diesel.

denkweb

SMAIL! ;)

Very happy indeed.

jabo

Ik heb sinds twee maanden ook een TDI met 172 bhp. Na het lezen van alle artikeltjes in ons forum hierover heb k gekozen voor een P-box van Marc H. (
km.stand ong. 240d). en ik moet zeggen subliem, als ik gas geef krijg ik nog steeds kippevel. Ook nog een sportluchtfilter erop gezet, een veerpootbrug en 16" Volvo Perfo velgen met Michelin Premacy 205/50R16 banden en een sportgaasgrille. Verbruik is gelijk gebleven ( 1: 14) maar je moet je wel aanleren niet elk "gat dicht te knallen". Ook al heeeeeeeel veel verbaasde gezichten gezien en andere bestuurders die om de auto hen blijven "draaien" en een duim opsteken.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hen3

Citaat van: jabo op 05-07-2004 22:39:57
Ik heb sinds twee maanden ook een TDI met 172 bhp. Na het lezen van alle artikeltjes in ons forum hierover heb k gekozen voor een P-box van Marc H.

KOSTDA?

jabo

Kijk maar even op de site van Marc, www.europeantuning.com ;) ;)

Hen3

Citaat van: jabo op 06-07-2004 21:24:56
Kijk maar even op de site van Marc, www.europeantuning.com ;) ;)

hmmm. € 734,00.
Toch een heel bedrag... zou hier nog clubkorting van af gaan???

MVT blijft in ieder geval een heeeeel stuk goedkoper, maar european en rica geven meer zekerheid...moeilijk moeilijk....

Mijn voorkeur neigt toch richting powerbox ipv chiptuning. Dan zou rica al afvallen...
Dan is het de vraag of european €500,= meer waard is of, anders gezegd, of €500,= verschil niet de moeite waard is om MVT eens te proberen...

denkweb

Voor chip in een 850 (dus niet V70) zou je als je clublid van de 850club bent eens moeten bellen met Rica om te vragen of er als clublid iets met de prijs gedaan kan worden van een chippie... (zeer waarschijnlijk trekt dat je wel over de streep).

Gewoon doen.

Hen3

Citaat van: denkweb op 07-07-2004 09:31:59
Voor chip in een 850 (dus niet V70) zou je als je clublid van de 850club bent eens moeten bellen met Rica om te vragen of er als clublid iets met de prijs gedaan kan worden van een chippie... (zeer waarschijnlijk trekt dat je wel over de streep).

Gewoon doen.

tja..... ik heb nou eenmaal een V70 en geen 850. Waarom zou een korting wel gelden voor de 850 en niet voor een V70??? Technisch is er toch weinig verschil?

denkweb

De Software moet nog terugverdiend worden vermoed ik.

Hen3

Citaat van: denkweb op 07-07-2004 10:17:32

Ik heb Rica een mail gestuurd, dus ik hoor het wel....

denkweb

Citaat van: Hen3 op 07-07-2004 10:18:29
Citaat van: denkweb op 07-07-2004 10:17:32

Ik heb Rica een mail gestuurd, dus ik hoor het wel....

Ik hoop help het hopen, bellen gaat vaak beter. Het zijn niet zulke mailers.  ;)

M a r c

Citaat van: Hen3 op 07-07-2004 09:52:22

Gewoon doen.

tja..... ik heb nou eenmaal een V70 en geen 850. Waarom zou een korting wel gelden voor de 850 en niet voor een V70??? Technisch is er toch weinig verschil?

Technisch géén verschil zelfs.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

denkweb

Citaat van: MH op 07-07-2004 10:32:40
Citaat van: Hen3 op 07-07-2004 09:52:22

Gewoon doen.

Technisch géén verschil zelfs.

Er zit wel enig verschil tussen de 2.5TDI en 2.5D, maar dat is maar minimaal en zijn vaak modificaties die op de 2.5TDI al bij de servicebeurten zijn gedaan maar pas bij de invoering van de 2.5D standaard zijn geworden, wat verbeteringen zullen we maar zeggen. Ook zitten er bij de 2.5D wat meer sensors aan de motor vast, bijvoorbeeld in het inlaattraject (waardoor je de EGR-klep vaak niet zomaar meer kunt afsluiten zonder dat de motor in noodloop raakt...)