850 2.5 20v bwj 1992

Gestart door patrick casandra 850, 11-12-2011 11:27:35

Vorige topic - Volgende topic

patrick casandra 850

hoi wie kan mij helpen. ik had laatst van die sludge aan de peilstok zitten ,heb toen de carterventilatie eraf gehaald en schoongemaakt de vlamdover zat pot dicht , alles weer in elkaar gezet , 2 weken gereden en de olie in het carter was weer zoals hij moet zijn , nu heb ik hem vandaag weer nagekeken en  de olie zag er goed uit , alleen bij de vlamdover zat weer van die smurrie , waar komt die troep toch vanaf ? heb de motor gestart en de vuldop los gedraaid de dop bleef mooi stil liggen ,toen ik gas gaf werd hij een klein beetje omhoog geduwd is dit goed of niet , weet niet meer waar ik het anders nog moet gaan zoeken?mvg patrick

BBS

Rij je vaak korte stukjes of lange stukken?

En er ligt mij iets van bij dat het gaasje bij de vlamdover eruit moet :eusa_think:
Volvoloos....

thuur

Je schrijft "carterventilatie" maar heb je het meest cruciale onderdeel hiervan ook gereinigd of vervangen: de olieafscheider?

Vlamdover moet eruit inderdaad, dat is zelfs een officiele modificatie.

Gr 8)

patrick casandra 850

rij voornamelijk korte stukjes, en de olieafschijder is ook schoon gemaakt , dus die vlamdover moet ik eruit halen?

Jack v

het busje wat erin zit met die gaatjes ( die nu waarschijnlijk dicht zitten) moet je er idd uithalen. Maar je carterventilatie lijkt niet ok als de olievuldop begint te huppelen. Die hoort bij gasgeven juist een beetje aangezogen te worden of iig stil te blijven liggen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.