Update airco wordt niet warm: oorzaak kachelradiator

Gestart door Fortissimo, 11-12-2011 12:34:47

Vorige topic - Volgende topic

Fortissimo

klopt,

Temparatuurmeter staat netjes op drie uur, en thermostaat en sensor zijn goed gebleken.
De kachelradiator zijn tochtstrips waren idd verweerd dus vervangen, want de kachel, is geheel warm.
Fijne klus geweest, gelukkig had ik hulp, kwam idd nogal wat kvs uit.
Maar ECC even omgezet, kon ook nog probleem zijn, maar nee.
Te laat geworden om verder te gaan kijken, en dan lees je ineens wat over "aangeboden een kachelklepmotor S70" , en vadis heb ik nog niet op mijn pc gezet.

maar nog steeds niet warm, brrr en het koude weer komt eraan.

Fortissimo

Eindelijk warm in de auto, wat een genot weer.

Allemaal dank voor de hulp en adviezen.
oorzaak bekend:
Tochtstrip was nog perfect.
maar de radiator was, net zoals bij Thuur, geheel dichtgeslipt met zooi, troep en wat nog meer.
Het klusje was met 2 1/2 uur gefixt en wat kwam er veel kvs uit de kachelradiator zetten.
Het vervangen duurde eigenlijk maar een uurtje, maar het ontluchten duurde nogal lang.
Maar gelukkig hij werkt weer.
Allen dank. :eusa_whistle: :eusa_angel:

Hengeveld

Fijn dat het weer werkt. Nu afwachten of het nog winter wordt.

Ries van de Zilverschuit

Gisteren dat ding ook vervangen. Hoewel ik er voor gewaarschuwd was hier, verraste de watervloed uit de radiateur me toch weer.  ;D Lekker aan het dweilen geslagen dus.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Fortissimo

Had ik dus ook, best wel veel, en aangezien de vorige eigenaar kennelijk zijn kvs niet gewisseld had bij het vervangen van de distributie :eusa_wall:, dom dom. veel vies kvs op de vloer en best veel.

cas

Mooi! ik heb het toegevoegd aan de sticky hierboven met kachel trouble shooting! ik ga die van mij ook maar eens beetpakken, doosje staat me al dagen aan te gapen hier thuis, en in opslag.... Ja.. ik heb er 2 nieuw ;D ( radiateurtjes dan he...)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....