Luchtfilterhuis

Gestart door Team3501, 14-12-2011 11:39:28

Vorige topic - Volgende topic

Team3501

Ik zag dat het standaard luchtfilterhuis van onze 2.5 GLE uit '93 kan schakelen tussen warme lucht bij het uitlaatspruitstuk vandaan (slang is verdewenen overigens), en koude lucht vanuit de grill.

Nu is mijn vraag, hoe wordt de klep geregeld? Bimetaaltje? Er zitten verder geen (elektrische) aansluitingen aan.
Wij gaan dus met deze auto deelnemen aan de carbagerun de winter edite, is de slang echt nodig die het luchtfilter van warme lucht voorziet?

Als dat niet zo is, moeten er een paar beste gaten geboord worden aan de onderkant van het luchtfilterhuis, wat het geluid natuurlijk ten goede komt  :eusa_angel: Verstandig?
Carbagerun Winter Editie vanuit Twente

daytonawim

Gewoon even de onderzijde van een turbo luchtfilter zoeken, ben je gelijk de nuteloze restrictie kwijt in je aanzuig traject.
of even kijken in de blog van Razorx  hoe je en kan ombouwen.

Voor het geluid zou ik zeker geen gaten boren, je krijgt te veel warme lucht naar binnen !

-D©©©L-

T-G, kom er es in....

elianmars

Team3501

Oke, lekker laten zoals het is dus.

Toevoerslang voor de warme lucht nog zinnig? We bezoeken tenslotten de wintersportgebieden, waar het vriest, als het goed is....
Carbagerun Winter Editie vanuit Twente

ulkeman

Citaat van: Team3501 op 15-12-2011 23:00:09

Toevoerslang voor de warme lucht nog zinnig? We bezoeken tenslotten de wintersportgebieden, waar het vriest, als het goed is....

mwah ik heb die er ook niet meer er tussen zitten.
er rijden heel veel met een open luchtfilter dan is die al helemaal verdwenen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

JvW

Citaat van: ulkeman op 15-12-2011 23:05:39
Citaat van: Team3501 op 15-12-2011 23:00:09

mwah ik heb die er ook niet meer er tussen zitten.
er rijden heel veel met een open luchtfilter dan is die al helemaal verdwenen.

Bij de inbouw van lpg wordt de toevoerslang voor warme lucht ook verwijderd, dus lekker weglaten zou ik zeggen.