topsnelheid?? 2.5 10v 170km??

Gestart door demis S70, 14-12-2011 21:44:40

Vorige topic - Volgende topic

demis S70

heb de auto een maand en vanavond wilde ik de topsnelheid eens uitproberen,viel mij onwijs tegen :eusa_wall:vanuit stilstand trekt ie als een gek,maar tot 170kpu dan houd t op en heel langzaam naar 175kpu en 2min.later volgas heb ik ff de 180kpu aangetikt.ik dacht hij loopt zo naar de 185a190kpu en daarna langzaam naar de 200+.zitten wel 205-55-16 banden onder,zal waarschijnlijk wel enige tellerafwijking in zitten.de auto is de laatste 3,5 jaar niet meer uitgelijnt maar heb geen trillingen of stuur wat scheef staat.bougies en benzinefilter zijn 15000km terug vervangen.kunnen je wielen misschien wat naar binnen staan dat je t niet merkt ofzo,betreft evt.uitlijnen ???oja en mn thermostaat is sinds 2 dagen stuk,blijft open staan,temperatuur blijf op kwart hangen op dashboard,heb wel warme kachel en vin slaat wel aan bij stationair draaien,wordt zaterdag nieuwe thermostaat en evt.temp.sens?or in gezet.
iemand nog suggesties???
bvd

Snellebaksteen

Das in ieder geval te weinig. Mijn 850 2.5 10v op een lpg verdamperinstallatie reed 210 gemakkelijk.

Eerst maar eens alles nalopen: ontsteking, thermostaatje, carterontluchting en natuurlijk je filtertjes en vloeistoffen vers.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjen850

Temp sensor niet eventueel vervangen, maar zowiezo. Misschien de auto rustig eens los rijden?

Vulk

En niet gaan trappen terwijl de thermostaat kapot is. :(

Hoe is de rest van het basisonderhoud? Volledige ontsteking, filters, ....

daytonawim

Hij zou idd wel wat harder kunnen rijden, wel kan je bandenmaat door de grotere omtrek iets van je kracht ontnemen.

Jack v

Volgens mij had Douwe met deze bandenmaat daar ook last van dat ie een stuk trager was en behoorlijk meer gas nam.
Nu op zn winterbandjes 185/65 is het beter volgens hem.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rpakuypers

Ik heb dezelfde bandenmaat en tik met gemak 200 aan. Denk dat je toch eens moet wat zaken moet nalopen, want mijn 850 (benzine) is perfect onderhouden  :eusa_shifty:

Groet,
Roger

stefanhuijser

Mijn 10v haalde de 200 op zijn 15 inch wieltjes na 350000km

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

rpakuypers

Citaat van: stefanhuijser op 14-12-2011 22:01:07
Mijn 10v haalde de 200 op zijn 15 inch wieltjes na 350000km

Gr. Stefan

Sjeu, dat is echt lang ..................... ;)

groet,
Roger

stefanhuijser

demis S70

oke dank allen voor de reacties :eusa_clap:de rotoren verdeelkap zijn jaar geleden vervangen en met kapotte thermostaat hard rijden is niet handig idd :eusa_clap: :eusa_sick:en benzinefilter is jaar oud zag ik,weet niet welke bougies erin zitten,heb wel gelezen en gehoord dat originele volvo bougies wordt aangeraden en denk niet dat ze erin zitten is bij bovagbedrijf onderhouden en zal standaard bougies in zitten.maar uitlijnen kan evt.ook helpen?auto rijdt wel goed en k&n inleg filter is besteld en onderweg.
en zit sinds een maand verse olie 10w40 in en oliefilter.

demis s70

daytonawim

Bougies voor een niet turbo motor kosten geen drol bij de dealert.

Kijk ook even heel goed naar de kleuren van de verschillende bougie's

Idd even alles goed nalopen.

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

stefanhuijser

Weet niet waar je vandaan komt maar heb hier nog wel een setje prima originele liggen die ik preventief vervangen heb.
Luchtmassameter heb ik ook nog reserve liggen.

Misschien om even te testen?

Gr. Stefan

Jack v

Citaat van: Bas850 op 14-12-2011 22:25:47
en je bougiekabels, lmm.
lmm heeft ie niet maar de kabels zijn idd belangrijk. Originele bougies kosten je 3 tientjes bij de dealert.

Zal wel een kwestie wezen van even lostrappen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.