aan/uit effect

Gestart door 850 T5 Freak, 16-12-2011 12:58:42

Vorige topic - Volgende topic

850 T5 Freak

Heb het volgende probleem met de 850:

wanneer ik accelereer en het gas loslaat dan loopt hij niet mooi uit, de motor lijkt dan gelijk abrupt af te remmen. Maar wanneer ik zelf heel langzaam het gas los laat dan is het niet. Niet echt comfortabel zeg maar, dit effect heb ik ook met gasgeven maar dan veel minder.

heb het volgende al gedaan/gechekt:

-geen foutcodes
-ontsteking up to date
-nieuw stationair regelklep
-gasklep is brandschoon gemaakt (geen effect)
-geen luchtlekkages
-bovenste motorsteun (IPD) en baksteun reeds vervangen.
-brandstofdruk regelaar onlangs gechekt
heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen controleren?

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Sbv

brandstof druk regelaar ?

850 T5 Freak

nee, die heb ik btw pas nog gecontroleerd  :). ik omschrijf het eigenlijk nietzo goed lees ik nu  :P

het voelt alsof het motorblok flink kantelt wanneer je het gas loslaat, heel de auto bonkt dan :eusa_wall: net alsof je de koppeling laat schieten. met gasgeven doet hij het ook maar dan véél minder....  :eusa_think:

(heb overigens gezocht op het forum, maar heb helaas niks vergelijkbaars gevonden)

thuur

Hoe is het met de motorsteun aan de distributiezijde?

Gr ???

850 T5 Freak

Morgen ga ik aan de auto werken, zal deze eens chekken Thuur!
Nog meer tips iemand?

)()()sT

Ik heb dat ook best wel bij de V70 sindsdien de nieuwe motor erin zit. Alsof ie een enorme compressie heeft waar ie op afremt.

volvoc70T5

heb`t ook gehad, waarschijnlijk loopt de auto te rijk...
zou eens de slangen nakijken of`t dat niet is...
of stationair regelaar..

bij mij zat er toen een scheur in de slang..
motor reageert dan een stuk harder qua bonken bij gas geven en lossen...

cas

lijkt idd meer op een versleten motorsteun  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850 T5 Freak

Ik ga maar grondig chekken! Hopelijk is het gewoon simpel een motorrubber maar heb er een hard hoofd in :eusa_pray:

850 T5 Freak

Zo vandaag het volgende gechekt:

Motorsteun onder dis.riem > vrij goede staat niet losgescheurd of flink beweging in.

Motorsteun voor midden bij startmotor > het metalen koortje wat er omheen zit, zit alles behalve strak! En wanneer ik met een bandijzer het blok omhoog druk, gaat dit vrij makkelijk. Is dit de boosdoener?

volvoc70T5

tijd om te vervangen zou ik zeggen..

wietseschuiling

zou de subframe rubbers ook even testen. Motor ligt
er op gebouwd dus.
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

850 T5 Freak

Hier zat weinig beweging in moet ik zeggen, ik ga op kort termijn eerst die 2 ronde motorrubbers vervangen (die bij het stuurhuis en die bij de startmotor) en hopen dat het hiermee verholpen is  :eusa_pray:

thuur

Citaat van: 850 T5 Freak op 18-12-2011 10:47:32
Hier zat weinig beweging in moet ik zeggen, ik ga op kort termijn eerst die 2 ronde motorrubbers vervangen (die bij het stuurhuis en die bij de startmotor) en hopen dat het hiermee verholpen is  :eusa_pray:

Houd ons op de hoogte!

Gr ;)

arjen850

Hmm, dit is 1 van de simptonen die ik had toen mijn contactslot relais kaduk was.. Bleef ook bij overschakelen niet kortstondig in toeren hangen..
Na vervanging van het contactslot relais bleef hij weer heerlijk hangen in toeren, ik had ook een aantal andere simptonen, dus moest hem wel vervangen.
Destijds wist niemand mij uit te leggen hoe het nou kon dat hij ineens zo snel terug viel in toeren.. Dus ik lees nu heel geinterreseerd mee :angel: