Reisje naar Zweden plannen

Gestart door hendrik75, 17-12-2011 09:17:26

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Overigens - ik plan mijn route altijd op "snel": de vakantie begint pas als ik op plaats van bestemming ben aangekomen en de reis is makkelijk in 1 dag te doen. Zelfs met kinderen (al dan niet met DVD-speler)

Als je voor leuk wilt gaan zou ik de brug (Malmö<-> Kopenhagen) nemen overdag, de A1 in Duitsland vermijden en Denemarken zo snel mogelijk weer verlaten, zonder te hard te rijden ;)

Kopenhagen is wel een leuke stad, Malmö is wel gezellig, Hamburg / Bremen vielen me tegen, Puttgarden is niet meer dan een aanlegplaats voor de boot. Als je per sé in Duitsland ergens wilt stoppen zou ik zelf Munster kiezen. Ken zelf de route naar Gislaved niet, maar als je de A6 naar boven neemt is Göteborg een leuke plek om te stoppen :eusa_whistle:

triton

IK rij een paar keer in de maand naar zweden en wij nemen altijd de puttgarden - helsingborg dus 2 bootjes en goed te doen.
Weliswaar met een vrachtwagen .
Boot is lekker 3 kwartier benen strekken en nog eventueel bier meenemen 12 euro per tray van 24 blikken .
Is in Zweden niet lekker met 3,5 %.

Brug bij Malmo is optie maar je de weg vanaf malmo naar boven is ook niet echt aantrekkelijk.

ps. de A1 tussen Osnabruck en Hamburg is met een luxe wagen zeker wel te doen

Professioneel raddraaier

hendrik75

Dank mannen!

Hier heb ik echt veel aan...
Denk dat het minimaal 1 keer de brug gaat worden, zoon van 4 praat over niets anders en voornamelijk dat we moeten tanken vóórdat we de brug overgaan anders redden we het niet... en met opgepompte banden.. anders gaat het ook niet schijnbaar..
Dan de andere kant op 2 pontjes...

Half augustus zal die A1 toch wel meevallen?

Marc O.

Citaat van: triton op 24-12-2011 09:56:28
Brug bij Malmo is optie maar je de weg vanaf malmo naar boven is ook niet echt aantrekkelijk.

Dat vind ik persoonlijk eigenlijk best wel meevallen. Op sommige plekken heb je mooi uitzicht over zee en zie je Denemarken liggen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

+ 1

Ik vind de weg vanaf Malmö juist een verademing als je het drukke Nederlandse verkeer gewend bent.

Zelf neem ik laatste jaren ook altijd Puttgarden-RØdby en brug Kopenhagen-Malmö, maar ik vind de veerboot Travemünde-Trelleborg veel relaxter. Helaas is die laatste 2-3 jaar niet meer te betalen, maar met meerdere mensen kan het een optie zijn om te zorgen dat je niet de hele tijd in de auto zit :)

Citaat van: hendrik75 op 16-01-2012 21:32:04

Dat hangt er van af hoeveel baustelles onze vrolijke oosterburen nog op gaan richten daar. Heb er 2 jaar terug in augustus vrolijk 3,5 uur stil gestaan. Gelukkig op de terugweg, als je dat op de heenweg hebt en je moet nog een berg kilometers, ben je niet blij.

Chris

Citaat van: Marc O. op 17-01-2012 06:39:56
Citaat van: triton op 24-12-2011 09:56:28

Dat vind ik persoonlijk eigenlijk best wel meevallen. Op sommige plekken heb je mooi uitzicht over zee en zie je Denemarken liggen.

Ik vond het ook best een mooie weg opzich... en lekker rustig zoals Taranis zegt :)!

Rob850turbo

Citaat van: hendrik75 op 16-01-2012 21:32:04
Dank mannen!

Hier heb ik echt veel aan...
Denk dat het minimaal 1 keer de brug gaat worden, zoon van 4 praat over niets anders en voornamelijk dat we moeten tanken vóórdat we de brug overgaan anders redden we het niet... en met opgepompte banden.. anders gaat het ook niet schijnbaar..
Dan de andere kant op 2 pontjes...

De  A1 valt soms mee en soms tegen , in juni 4,5 uur stil gestaan , 3 vrachtwagen  tegen elkaar en er tussenin een aantal personen auto's en het fikte goed!

viking_in_shorts

Ik heb nog nooit stilgestaan op de A1, maar rij zoals gezegt meestal 's nachts ...