Douwe's Zoon heeft een Alter 1

Gestart door Douwe, 17-12-2011 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Toch weer goed nieuws na een hoop ellende. Wel ontzettend slecht van die chauffeur hoor, doen alsof zijn neus bloed en gewoon doorrijden. Succes met het verhalen van de schade.

Groetjes!

elianmars

Dat verhaal kan nog een staartje krijgen. De chauffeur is doorgereden na een ongeval. Dat is dus strafbaar.

Echt belachelijk dat hij gewoon wegrijdt, terwijl hij de schade nog heeft staan bekijken. Voor hetzelfde geld heeft hij niks gemerkt en weet echt van niks, maar nu blijkt dus dat hij het wel degelijk weet.

Ik kan daar zo boos om worden, hè!  >:(

Succes met de afhandeling!

pwberg

Klinkt allemaal goed, kerel.  :eusa_clap:

Achterliggende verhaal zal je boeien, zolang je de schade maar vergoed krijgt...
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Turbobiker

Mooi! Daarmee gaat het zeker goed opgelost worden: neem alleen genoegen met een perfect schadeherstel: veroorzaker zal moeten betalen!!

En zoals Elianmars zegt: strafbaar. Ga je nog eens langs de politie?
De Tussenpaus

peteRRR

Citaat van: elianmars op 28-01-2013 20:05:47
Dat verhaal kan nog een staartje krijgen. De chauffeur is doorgereden na een ongeval. Dat is dus strafbaar.

Echt belachelijk dat hij gewoon wegrijdt, terwijl hij de schade nog heeft staan bekijken. Voor hetzelfde geld heeft hij niks gemerkt en weet echt van niks, maar nu blijkt dus dat hij het wel degelijk weet.

Ik kan daar zo boos om worden, hè!  >:(

Succes met de afhandeling!

Ben een keer getuigen geweest dat een chauffeur een fiets met fietsenrek kort reedt waarvan ik dacht zou maar even het bedrijf een belletje geven want de chauffeur had
niets in de gaten.
Dus het verhaal gedaan bij het bedrijf en er werd gevraagd wie de eigenaar van de fiets was,..ik,dat is mij niet bekend,zij,dan kunnen we niets doen en moeten we wachten
dat de eigenaar zich bij ons meld zo doen we dat in dit soort situatie,s,...het fietsenrek kwam al helemaal niet ten spraken.
Het was wel duidelijk dat dit bedrijf z,n verantwoording niet nam en koos voor de makkelijke weg.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Douwe

Volgens mijn schatting zal het getaxeerde schadebedrag tussen de 2850 en 3250 euro zitten.

De dagwaarde van de DOP'er zal daar waarschijnlijk onder zitten,dus deze wordt waarschijnlijk total-loss verklaard.
De DOP'er is WA+ verzekerd, en niet getaxeerd.Ik wil de DOP'er niet kwijt, dus ik ben benieuwd naar mijn rechten aangaande TL/restwaarde/behoud van wrak etc etc.

De DOP'er heeft recent groot onderhoud gehad en er is veel vervangen:Distributie wissel / bijna complete gasinstalatie(muv tank) / draagarmen / voorremmen / achterremmen / handremkabel / Bougies, ontsteking en oliewissel ;D

Ondanks de kilometerstand verkeerd de DOP'er zowel uiterlijk als interieur in goede / zeer goede staat.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

henry classic v70

Is natuurlijk een flinke schade geweest gezien de taxatie maar laat je daardoor niet gek maken.
De verz.mij van de tegenpartij wil zou weinig mogelijk uitkeren en zal het gooien op een total-loss waardoor ze het bedrag betalen wat volgens de handel zoiets waard is. Niet intrappen wat daar zijn alle verz. mij op uit!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Douwe

Citaat van: Turbobiker op 28-01-2013 20:09:42
Mooi! Daarmee gaat het zeker goed opgelost worden: neem alleen genoegen met een perfect schadeherstel: veroorzaker zal moeten betalen!!

En zoals Elianmars zegt: strafbaar. Ga je nog eens langs de politie?

Ik heb net een mail gestuurd naar de verzekering met de gegevens van de getuigen en een tipgever.De politie heeft zaterdag een proces-verbaal opgemaakt en die zal ik morgen benaderen met de gegevens van de getuigen.
Tevens heb ik het transportbedrijf benaderd met de mij bekende feiten, met het verzoek om te achterhalen welke chauffeur er op deze combinatie reed.
Ook heb ik de filliaalmanager van de supermarkt gebeld met het verzoek om mij de naam van de chauffeur die omstreeks 16:00 uur zij filliaal heeft verlaten.

Douwe

Citaat van: henry classic v70 op 28-01-2013 20:25:36
Is natuurlijk een flinke schade geweest gezien de taxatie maar laat je daardoor niet gek maken.
De verz.mij van de tegenpartij wil zou weinig mogelijk uitkeren en zal het gooien op een total-loss waardoor ze het bedrag betalen wat volgens de handel zoiets waard is. Niet intrappen wat daar zijn alle verz. mij op uit!!

Klopt, ik herrinner mij jouw schade nog.Dus ik wil zo goed mogelijk alles voorbereiden.

De bovengenoemde taxatie van 2850/3250 euro is de schatting die ik zelf heb gemaakt.

WYD

Als de schade aan je voertuig groter is dan de dagwaarde, dan keert de verzekering je de dagwaarde uit. Tenzij je kunt aantonen dat je voertuig meer waard was dan de dagwaarde ten tijde dat het schade werd toegebracht. Dit gaat natuurlijk het makkelijkst met een recent taxatierapport. Maar als je heel veel foto's en rekeningen hebt van onderhoud, dan kun je het aannemelijk maken dat je voertuig meer waard was dan de dagwaarde en daarmee het uit te keren schadebedrag verhogen. Laat je dus zeker niet heel makkelijk met een kluitje in het riet sturen. Verder zou ik ook zeker aangifte doen als je dat nog niet hebt gedaan, want zulke figuren die doelbewust hun verantwoordelijkheid ontlopen, moeten zeker daarvoor gestraft worden om de kans op herhaling kleiner te maken!
Succes!
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Piere

Ik had vorig jaar iets soortgelijks waar ik ook vreesde voor total-loss-verklaring, maar toen heb ik zelf gezegd dat ik makkelijk aan tweedehands onderdelen kan raken en dan was het al meteen een heel ander verhaal. Natuurlijk gaat't bij jou een hoop meer kosten als bij mij, maar als je bv al 2 deuren van 50 euro 't stuk kan aanbrengen ipv nieuwe deuren, dan gaat de verzekeraar ook wel even nadenken voor hij je auto total loss verklaart.

Allesinds veel succes ermee. Laat de moed niet te snel zakken, je auto is zeker te herstellen en dat weten zij ook :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

razorx

Goed nieuws Douwe, behalve het evt total loss verhaal.
Denk maar de aanhouder wint.

Het kan best zijn dat als de transport maatschappij wat groter is, ze een eigen afhandeling hebben voor schade.
Ik had indertijd schade aan mijn mondeo veroorzaakt door een Icova vuil ophaal wagen.

Was keurig intern geregeld door Icova. Ik kon naar hun schade hersteller (Duyndam en dat is een goede).

triton

Gewoon zeggen dat hij goed en netjes was en even zoeken wat een vergelijkbare moet kosten.
Ik had een redelijk kleine achterschade en kreeg 2200 euro vergoed .
Foto's staan in mijn blog.
Gewoon poot stijf houden en eventueel rechtsbijstand regelen.
Professioneel raddraaier

UserID6342

Citaat van: triton op 28-01-2013 20:47:41
Gewoon poot stijf houden en eventueel rechtsbijstand regelen.
Laat de laatste maar gewoon achterwege, want 99.9 % van de verkeers-schadegevallen komen bij DAS uit en daar wil je niet terecht komen.  Heb je geen ruk aan, aan die gasten.  Mislukte advocaten, afgekeurde huppelk*tjes die nog te dom zijn om de lamp aan te doen, en die moeten dan jouw zaak behartigen ?  ben er zelf ook al met die ballentent vanaf augustus mee aan de gang....