deurophanging 850

Gestart door reyndert, 01-05-2003 15:48:40

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

En als het eenmaal brand: Lekker laten branden, spullen pakken en wegwezen! Beter total loss als een vergoeding en een eeuwig stinkende auto.

guidooke

Ik heb als ik het linkerportier open een vreselijke knik erin zitten,nu zie ik bij jouw dat het gescheurd kan zijn zijn aan het chassis.
Hoe heb jij dat opgelost door het gewoon te lassen,maar dan moet je het hele dashbord slopen of valt dat mee.
Zou jij me willen zeggen hoe je het gedaan hebt en wat je allemaal hebt gesloopt ervoor .
Heb je het zelf gedaan of bij een garage.
Ik hoop dat ik een antwoord van je krijg want ik wordt er helemaal gek van.
hightree_2004@hotmail.com

Greetzzzzzzzzz  Guido Hogenboom,Maastricht

denkweb

Garage laten doen. Veel dealers doen dit zelf trouwens ook. Ik zal er binnenkort nog eens wat fotootjes van maken. Slopen hoef je niets, alleen de rubber hoes even opzijhouden zodat deze niet smelt is voldoende.

Ik heb het hier trouwens ergens op het forum beschreven, zoek eens op knoepen of knoepende...

reneetje

Neem maar van mij aan dat 't gescheurd is , kwaal die ze allemaal vroeg of laat krijgen, deur eruit, rondom lassen, deur erin, en klaar.
Operatie is goed te doen , mits je een beetje kunt lassen 8)

Rene ;D

huubh

Het zou ook wel eens aan de dranger kunnen liggen, die kan los zitten of droog staan of versleten zijn. De dranger zit, als je de deur opent, tussen de deur en het chassis en heeft inderdaad standen bij 30 en 60 graden. Op volvospeed.com vind je foto's van dit euvel. Ik heb het zelfde probleem inmiddels verholpen. Een gebruikte dranger kost bij de volvoslopers 20 euro.
Succes!

denkweb

Citaat van: huubh op 08-07-2004 10:29:46
Het zou ook wel eens aan de dranger kunnen liggen, die kan los zitten of droog staan of versleten zijn. De dranger zit, als je de deur opent, tussen de deur en het chassis en heeft inderdaad standen bij 30 en 60 graden. Op volvospeed.com vind je foto's van dit euvel. Ik heb het zelfde probleem inmiddels verholpen. Een gebruikte dranger kost bij de volvoslopers 20 euro.
Succes!

Dat is idd de 'torx-oplossing', maar als dat niet helpt dan is een lasje over de binnenste en buitenste carosserieplaat die je ziet rond de deurdranger de handigste oplossing. Door de platen met elkaar te verbinden voorkom je dat de onderste plaat gaat knikken en vervolgens scheuren, de ondergrond van het scharnierstuk wordt dus verstevigd door de platen aan elkaar te lassen.