na montage BBK diep rempedaal.

Gestart door mitchelli, 18-12-2011 16:45:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchelli

Gister eindelijk BBK gemonteerd aan de voorzijde ( Porsche klauwen). Alles goed ontlucht ook aan de achterzijde met het ontluchtings app van mn werk.

Na ontluchten rempedaal op druk getrapt (niet te diep getrapt). Na wat andere klusjes,proefrit gemaakt. Ik merkte dat het rempedaal met remmen veeel dieper zat als normaal. Als ik tijdens rijden 2 keer pomp staat het rempedaal weer op normale hoogte. Maar zonder te pompen zit het pedaal dus heel diep.

Daarna nog een keer ontlucht,maar er kwam geen  lucht meer uit systeem. En hielp dus ook niets. Bekrachtiging lijkt gewoon goed te werken,en hoor geen sissende geluiden. Rempedaal is dus niet hard. Maar het remt dus voor geen meter.

Voor de mod geen problemen gehad. Nergens lekkage te zien.

Lijkt mij op een interne lekkage van de hoofdremcilinder :( jullie een idee,suggesties of ervaringen?

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Emiel

Je hebt de nippels wel bovenaan zitten?

Je zal niet de eerste zijn... ;D

Jeroentjuh


mitchelli

Haha. Ontlucht Nippels zitten onderaan! Is dat het?? En hoe kan dat deze problemen geven?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Emiel

Lucht blijft bovenin de klauw zitten... :-*

Eigenlijk het hele deel vanaf de nippel (dus aan de onderkant deze keer) tot het plugje bovenin zit dus vol met lucht, ook bij je remzuigers dus.

Linkerklauw even omwisselen met de rechter. ;)

mitchelli

Ah dank je! Wat stom...ik zat nog te denken of die nippels nou naar boven of beneden moesten staan....  :eusa_wall:

Zal ze maandag meteen omdraaien. Thanks!!!
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

-D©©©L-

Hoe zit het dan met de richting van de klauwen ?
Of zijn alle zuigers identiek in diameter ?

rovelra

LOL  :eusa_whistle:

Dit kan al bijna in het topic : wat was jou grootste sleutel blunder?


-D©©©L-

nah, vind dat dat wel een beetje afhangt van antwoord op bovenstaande.

rovelra

Lucht gaat toch echt altijd naar het hoogste punt !!

En naar mijn mening kunnen de zuigers niet van diameter verschillen daar anders de binnen of buiten kant meer druk krijgt ...

-D©©©L-

#10
Citaat van: rovelra op 18-12-2011 17:42:04
Lucht gaat toch echt altijd naar het hoogste punt !!

En naar mijn mening kunnen de zuigers niet van diameter verschillen daar anders de binnen of buiten kant meer druk krijgt ...

Dan hang je ze aan de veren om te ontluchten, dan monteren.


Kijk maar eens naar de S60R klauwen, steeds 2 grote en 2 kleine zuigers.
Reden ? Door het remmen en de resultante van de afschuifkracht op de blokken versus de afstand tot de zuiger wordt het blok aan de ingaande kant van de klauw tegen de schijf aan "getrokken", voor een gelijke verdeling is dus minder kracht nodig >> andere diameter. 

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 18-12-2011 17:43:41
Citaat van: rovelra op 18-12-2011 17:42:04
Lucht gaat toch echt altijd naar het hoogste punt !!

En naar mijn mening kunnen de zuigers niet van diameter verschillen daar anders de binnen of buiten kant meer druk krijgt ...

Dan hang je ze aan de veren om te ontluchten, dan monteren.


Kijk maar eens naar de S60R klauwen, steeds 2 grote en 2 kleine zuigers.
Reden ? Door het remmen en de resultante van de afschuifkracht op de blokken versus de afstand tot de zuiger wordt het blok aan de ingaande kant van de klauw tegen de schijf aan "getrokken", voor een gelijke verdeling is dus minder kracht nodig >> andere diameter. 


Aaauw!  ;D

rovelra

Citaat van: -D©©©L- op 18-12-2011 17:43:41
Citaat van: rovelra op 18-12-2011 17:42:04
Lucht gaat toch echt altijd naar het hoogste punt !!

En naar mijn mening kunnen de zuigers niet van diameter verschillen daar anders de binnen of buiten kant meer druk krijgt ...

Dan hang je ze aan de veren om te ontluchten, dan monteren.


Kijk maar eens naar de S60R klauwen, steeds 2 grote en 2 kleine zuigers.
Reden ? Door het remmen en de resultante van de afschuifkracht op de blokken versus de afstand tot de zuiger wordt het blok aan de ingaande kant van de klauw tegen de schijf aan "getrokken", voor een gelijke verdeling is dus minder kracht nodig >> andere diameter. 

Klinkt logisch.
aldoende leert men !!!

Emiel

Mitchel, even kijken hoe het pijltje staat op de klauw, deze moet naar boven wijzen (dan ga ik er vanuit dat ie niet eerder uit elkaar is geweest). Wijst dus naar je nippels toe.



(links naast de 2de B)

mitchelli

Dank je. Zal ik doen. Enige troost is dat ik het zaterdag heel druk had,en mn collega de remmen voor me had gemonteerd   ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....