garagestand motorkap

Gestart door cotton, 18-12-2011 18:57:59

Vorige topic - Volgende topic

cotton

hai,

op foto's van meetings zie ik soms dat de motorkap van sommige auto's bijna helemaal verticaal staan. Ik heb begrepen dat dat de zgn. gatagestand is. Inderdaad  erg handig tijdens het sleutelen.
Mijn vraag is of je daarvoor speciale beugels moet monteren of is deze stand ook te gebruiken bij normale motorkapbeugels.
groet, cotton

Vulk

Is normaal te gebruiken. De motorkap openen (niet volledig open zetten) en dan kan je aan de scharnieren twee haakjes verschuiven, waardoor de motorkap helemaal open kan.

Het wijst zichzelf uit.

Bouke

Elke volvo van deze modelen heeft zo'n stand,kijk ff goed naar je scharnieren en daar zie je een plaatje dat je kan verdraaien als je de kap niet helemaal open doet,daarna kan hij op de garagestand.Let op dat je het links en rechts doet ;) kind kan de was doen ;D

cotton

hoi,

zal het z.s.m. uit gaan proberen.
bedankt voor de snelle reacties.
groet, cotton

pwberg

Citaat van: cotton op 18-12-2011 18:57:59
hai,

op foto's van meetings zie ik soms dat de motorkap van sommige auto's bijna helemaal verticaal staan. Ik heb begrepen dat dat de zgn. gatagestand is. Inderdaad  erg handig tijdens het sleutelen.
Mijn vraag is of je daarvoor speciale beugels moet monteren of is deze stand ook te gebruiken bij normale motorkapbeugels.
groet, cotton

Nooit opgevallen, maar goeie tip. Eens proberen....  :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

KIM

Citaat van: Bouke op 18-12-2011 19:03:58
Elke volvo van deze modelen heeft zo'n stand,kijk ff goed naar je scharnieren en daar zie je een plaatje dat je kan verdraaien als je de kap niet helemaal open doet,daarna kan hij op de garagestand.Let op dat je het links en rechts doet ;) kind kan de was doen ;D

Sterker nog; de 240 en 740 hebben het ook. Is een beetje een Volvo feature waarvan ik denk dat de huidige modellen het ook nog steeds zullen hebben.

arjen850

Citaat van: KIM op 18-12-2011 20:51:52

Sterker nog; de 240 en 740 hebben het ook. Is een beetje een Volvo feature waarvan ik denk dat de huidige modellen het ook nog steeds zullen hebben.

Hehe vergeet de trouwe 940 niet ;D

volvotje850

Komen ze gloeiende gloeiende nu mee.Ik heb me een partij staan te mopperen op de motorkap tijdens het wisselen van het thermostaathuis en de distributie  :eusa_wall: :eusa_doh:

The Demon

Ik zou willen zeggen:"Read the F*cking manual!"

Het staat gewoon in het instructieboekje  :eusa_doh:

Groet,
The Demon.

Hans Duiven

Citaat van: volvotje850 op 18-12-2011 21:10:39
Komen ze gloeiende gloeiende nu mee.Ik heb me een partij staan te mopperen op de motorkap tijdens het wisselen van het thermostaathuis en de distributie  :eusa_wall: :eusa_doh:

Bedankt is wellicht teveel gevraagd?

michel88

haha dan weet k da ook weer ;D

volvotje850

Citaat van: The Demon op 18-12-2011 21:37:47
Ik zou willen zeggen:"Read the F*cking manual!"

Het staat gewoon in het instructieboekje  :eusa_doh:

Groet,
The Demon.
Ik zal hem eens een keer uitgebreid door gaan lezen voordat ik voor nieuwe aangename verrassingen komt te staan  ;D

volvotje850

Citaat van: Hans Duiven op 18-12-2011 21:39:19
Citaat van: volvotje850 op 18-12-2011 21:10:39

Bedankt is wellicht teveel gevraagd?
Was niet kwaad bedoelt of zo hoor maar als grap.Maar om je een plezier te doen bedankt voor de info

Broabander

Citaat van: arjen850 op 18-12-2011 20:59:16
Citaat van: KIM op 18-12-2011 20:51:52

Hehe vergeet de trouwe 940 niet ;D

En de 400 serie ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

michel88

mn boekje is in t frans :eusa_wall: