Geen turbodruk meer

Gestart door ineke, 06-07-2004 13:33:11

Vorige topic - Volgende topic

ineke

Rij ik vrijdagavond met enige snelheid richting Leeuwarden, merk ik onderweg dat mijn auto niet dat doet wat ie normaal wel doet: pittig vooruit gaan als het gas ingetrapt wordt.
Turbodrukmeter komt ook niet meer in het witte vlak.
Zaterdag even naar de Volvodealer in Leeuwarden gereden, geen losliggende slangen of rare foutcodes. En verder rijdt het ook eigenlijk wel goed, al mis ik natuurlijk wel wat.

Iemand enig idee? Auto wordt donderdag even goed nagekeken.

Ineke

PS: ik begin mijn autootje wel steeds aparter te vinden.

Sbv

Ik heb bij mijn bedrijfsauto zoiets gehad, een klein hikje en opeens leek het wel een vrachtauto zo traag. Bij wij was ook niets te zien. Dealer konstateerde dat de turbo ter ziele was. Ik hoop voor je dat dat het niet is.

Sander

ineke

Ik hoop dat het een iets simpeler en vooral goedkoper op te lossen probleem is.
En ik begrijp dat ik de eerste en misschien de enige met dit probleem ben, heel fijn weer.

ineke

Johann

Citaat van: ineke op 07-07-2004 21:15:03
Ik hoop dat het een iets simpeler en vooral goedkoper op te lossen probleem is.
En ik begrijp dat ik de eerste en misschien de enige met dit probleem ben, heel fijn weer.

ineke

Kijk voor de zekerheid de slang bij de gasklep en de bovenste slang bij de intercooler even na, ook de anderen als je er bij kunt.
Druk ze even in en let op zwarte lijnen in 't rubber. Het wil wel eens voorkomen dat er een scheur in de slang zit die je zo op 't oog niet ziet. Pas als je in de slangen gaat knijpen dan die je het pas. Onder druk blaast de turbo dan de slang open.

Dit even om vooral uit te sluiten dat het niet de slangen zijn.

ineke

Gelukkig zit het soms ook eens mee!!!
Het borgringetje van de wastegate-klep is afgebroken en daardoor is het stangetje/klepje losgeschoten en verdwijnt al mijn mooi opgebouwde druk in het uitlaatsysteem.
Restant van borgring wordt er nu uitgepeuterd en de boel wordt daarna weer vastgezet.
Pfff, wat een opluchting!

ineke

ed

Gelukkig voor je!  Dit zijn de leukere storingen, alhoewel geen storing natuurlijk altijd beter is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ineke op 08-07-2004 14:17:51
Gelukkig zit het soms ook eens mee!!!
Het borgringetje van de wastegate-klep is afgebroken en daardoor is het stangetje/klepje losgeschoten en verdwijnt al mijn mooi opgebouwde druk in het uitlaatsysteem.
Restant van borgring wordt er nu uitgepeuterd en de boel wordt daarna weer vastgezet.
Pfff, wat een opluchting!

ineke

Mooi! Bedankt voor het posten van de oplossing!

ineke

Ja, hij rijdt weer als vanouds!!! En ik ben heel blij!!

ineke