Vierde cilinder mist opeens de schroefdraad voor de bougie. Wat nu?

Gestart door ruud, 20-12-2011 16:07:53

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Of desnoods de Helicoil laten betalen door de Volvo garage?

joebar

Citaat van: ruud op 21-12-2011 11:57:24
Citaat van: joebar op 21-12-2011 11:04:07
idd eerst de garage aanspreken, daarna een helicoil plaatsen als dat niets oplevert, is 10 minuten werk, en mag niet meer dan 50 euro kosten hoor...

Nou dat is goedkoper als tanken, waar en door wie?

Zuiger in de bovenste stand zetten, vet aan de tap smeren, tap er doorheen, schoonblazen, bougie met helicoil eromheen inbrengen met wat loctite, en karren maar weer ...
helicoil kost drie euro vijftig en een half........

als je het zelf wilt doen hier de hele set voor 50 euro
http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=v-coil-schroefdraad-reparatieset-voor-bougiegaten---m14x1_25&action=article&aid=941&lang=NL

pwassink

Citaat van: joebar op 21-12-2011 12:06:58
Citaat van: ruud op 21-12-2011 11:57:24
Citaat van: joebar op 21-12-2011 11:04:07
idd eerst de garage aanspreken, daarna een helicoil plaatsen als dat niets oplevert, is 10 minuten werk, en mag niet meer dan 50 euro kosten hoor...

Nou dat is goedkoper als tanken, waar en door wie?

Zuiger in de bovenste stand zetten, vet aan de tap smeren, tap er doorheen, schoonblazen, bougie met helicoil eromheen inbrengen met wat loctite, en karren maar weer ...
helicoil kost drie euro vijftig en een half........

K hou van puzzelen, ik kwam uit op € 3,75  mag ik door voor de koelkast ? ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: ruud op 21-12-2011 11:56:26
Thuur, zou ik het liefste doen inderdaad, maar zeg nu zelf:
eerst bij Kallen in onderhoud geweest, en daar ontvang ik ook geen Kerstkaart meer van, dus die sfeer is bepaald en nu bij Jacobs in Dilsen in onderhoud, die twee schuiven het balletje toch naar elkaar toe. Onbegonnen zaak of liever, veel energie en ergernis.
btw, Jacobs had het ook over iets a la de helicon

Trouwens is dat niet zoiets als jij bij een sensor van de 240 wil gebruiken?

Die wilde ik inderdaad gebruiken voor de olietemp.sensor van de 240. Helaas is (na een lange zoektocht) die maat niet uit te halen, maar het principe blijft staan: http://www.ersco-mi.com/helicoil1.html

Gr ;)

ruud

oke, maar daar moten we volgend jaar maar weer eens naar kijken, ik heb ook nog die tap  voor de andere oplossing.
Verder belde Jacobs zonet: ' uw auto is gereed, het is gelukt met een busje' Mooi toch!

thuur

Citaat van: ruud op 21-12-2011 16:47:35
oke, maar daar moten we volgend jaar maar weer eens naar kijken, ik heb ook nog die tap  voor de andere oplossing.
Verder belde Jacobs zonet: ' uw auto is gereed, het is gelukt met een busje' Mooi toch!

Mooi zo! Ik hoor eigenlijk geen negatieve geluiden over Jacobs, dus ergens wist ik dat het goed zou komen ;)

Gr :eusa_clap: