Vierde cilinder mist opeens de schroefdraad voor de bougie. Wat nu?

Gestart door ruud, 20-12-2011 16:07:53

Vorige topic - Volgende topic

ruud

Eén bougiegat mist de schroefdraad. Bij 290 K zijn de bougies vervangen en gisteren (342K) lag er eentje los, dus dat was rijden met een cilinder minder, een hoop stank, kabaal en onbalans. Maar naar de garage gebracht met het in de titel genoemde spijtige bericht als diagnose.  ???

NinaPaul

helicoil lijkt me de goedkoopste oplossing (indien mogelijk, natuurlijk). (http://www.noblefix.com/)

Anders een ruilkop of een 2e handsje, zijn vast wel mensen die er nog hebben liggen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Zelf bougie's gewisseld of is dat door de garage gedaan ?

Een helicoil zou een oplossing kunnen zijn.

ruud

Nee, ik heb zelf geen bougies vervangen, dat is steeds bij een Volvo Dealer gedaan.

NinaPaul

Zijn ze ALTIJD bij een volvo dealer vervangen?

Dan kan je eisen dat ze een schade claim bij volvo nederland indienen.
Maar daar ben je NIET DIRECT mee geholpen. Hooguit krijg je (een deel van) de kosten terug betaald.

De meeste restauratie bedrijven kunnen helicoils zetten.
Let wel op dat je iemand neemt die er (veel) ervaring mee heeft en (bij grote voorkeur) een statief gebruikt ipv met de hand boort.

als je het zelf wil proberen heb ik nog wel een aantal tips.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

darius

Als een helicoil goed geplaatst is , is dit "beter" dan oem .. bij racers zit er altijd helicoil..
No show, only go.

Rob850turbo

naar een goed motor revisie bedrijf zoeken met  ervaring in helicoils , je kan er makkelijk bij dus is het geen enkel probleem.

NinaPaul

Citaat van: darius op 21-12-2011 09:56:27
Als een helicoil goed geplaatst is , is dit "beter" dan oem .. bij racers zit er altijd helicoil..

over wat soort "racers" heb jij het dan?
-Gottfried Leibniz

darius

No show, only go.

lebowski

Op youtube staan wel filmpjes over het zetten van een helicoil, mocht je het zelf willen doen. Maar ik zou idd een revisie bedrijf gaan zoeken, misschien dat ze het kunnen zonder demontage van de kop?

darius

Ja natuurlijk doen ze dat zonder demontage van de kop. Iedere goede garage kan dat hoor.
No show, only go.

thuur

Citaat van: NinaPaul op 21-12-2011 09:51:20

Ik zou er ook hun probleem van maken. Zoiets moet mis gaan bij montage of demontage, dat gaat echt niet vanzelf..

Gr ;)

joebar

idd eerst de garage aanspreken, daarna een helicoil plaatsen als dat niets oplevert, is 10 minuten werk, en mag niet meer dan 50 euro kosten hoor...

ruud

Citaat van: thuur op 21-12-2011 10:57:20
Citaat van: NinaPaul op 21-12-2011 09:51:20

Thuur, zou ik het liefste doen inderdaad, maar zeg nu zelf:
eerst bij Kallen in onderhoud geweest, en daar ontvang ik ook geen Kerstkaart meer van, dus die sfeer is bepaald en nu bij Jacobs in Dilsen in onderhoud, die twee schuiven het balletje toch naar elkaar toe. Onbegonnen zaak of liever, veel energie en ergernis.
btw, Jacobs had het ook over iets a la de helicon

Trouwens is dat niet zoiets als jij bij een sensor van de 240 wil gebruiken?
Ik zou er ook hun probleem van maken. Zoiets moet mis gaan bij montage of demontage, dat gaat echt niet vanzelf..

Gr ;)

ruud

Citaat van: joebar op 21-12-2011 11:04:07
idd eerst de garage aanspreken, daarna een helicoil plaatsen als dat niets oplevert, is 10 minuten werk, en mag niet meer dan 50 euro kosten hoor...

Nou dat is goedkoper als tanken, waar en door wie?