Kent iemand deze verkoper ? Parts4swedes

Gestart door Superskunkie, 20-12-2011 16:56:35

Vorige topic - Volgende topic

Superskunkie

Mijn remschijfen en remblokken voor zijn weer aan vervanging toe.
Ik zit te twijfelen of ik ze op deze site www.parts4swedes.nl ga bestellen met een totaal bedrag van €180,- inclusief verzenden. Dat is dan origineel.

Of dat ik bij nordicar bestel de remblokken van het met ATE en remschijven van het merk Girling.
Dat komt op een totaal bedrag uit van €145,-

Iemand ervaring met de site van www.parts4swedes.nl?

En iemand ervaring met het merk Ate en girling van nordicar.
Tonnie

NinaPaul

Ik gebruik het merk até al jaren nooit problemen mee ondervonden, het is gewoon een A-merk dat door vele fabrikanten (ook volvo) wordt gekozen als oem.

Deze remdelen komen vaak vanuit dezelfde fabriek.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MVeldhuis

Ik denk dat je voor minder geld origineel bij de dealer haalt.

NinaPaul

até zal zo rond de 90 euro voor 2 schijven zijn en 35 euro voor de blokken.

Geen idee wat de dealer er voor zou vragen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marc O.

Probeer anders eens bij vomd.nl. Is volgens mij ook forumsponsor, doorgaans gunstige prijzen en heb er goede ervaring mee.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Citaat van: Marc O. op 20-12-2011 18:52:58
Probeer anders eens bij vomd.nl. Is volgens mij ook forumsponsor, doorgaans gunstige prijzen en heb er goede ervaring mee.

ik zie scantech, door vele naar gerefereerd als "scanpech". Ikzelf heb er geen ervaring mee. Maar ik zou zeker bij remmen geen risico nemen.
-Gottfried Leibniz

Superskunkie

Ik ben zojuist voor de Ate blokken gegaan icm de girling remschijven.
Ik vond het die 50 euro minder wel waard.
Lijkt me sterk dat nordicar troep verkoop, en ze hadden een leuke aanbieding gratis verzending
Tonnie

Sbv

Citaat van: foeksiefoeks op 20-12-2011 16:56:35
Mijn remschijfen en remblokken voor zijn weer aan vervanging toe.
Ik zit te twijfelen of ik ze op deze site www.parts4swedes.nl ga bestellen met een totaal bedrag van €180,- inclusief verzenden. Dat is dan origineel.

Of dat ik bij nordicar bestel de remblokken van het met ATE en remschijven van het merk Girling.
Dat komt op een totaal bedrag uit van €145,-

Iemand ervaring met de site van www.parts4swedes.nl?

En iemand ervaring met het merk Ate en girling van nordicar.

Dit niets voor je ? Ook origineel Volvo en van Volvo dealer in Duitsland
http://www.ebay.de/itm/Bremsscheiben-Belage-vorne-Volvo-850-V70-/260915149450?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbfc13a8a#ht_500wt_922
Dit zijn de 280 remmen. 302 is er ook

elianmars

Ate is toch ook standaard gemonteerd (remklauwen, bijvoorbeeld)?

Scantech kan problemen geven. Kwaliteit is duidelijk minder.

RRRRR_Ramon

Parts4Swedes adverteert voor het eerst in het komende Roffelnummer.

Ervaringen met het bedrijf heb ik niet. Ze zeggen wel alleen originele delen te verkopen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ed

Citaat van: NinaPaul op 20-12-2011 17:22:09
Ik gebruik het merk até al jaren nooit problemen mee ondervonden, het is gewoon een A-merk dat door vele fabrikanten (ook volvo) wordt gekozen als oem.

Heb onlangs de V70 van nieuwe remmen rondom voorzien van ATE. Dus nieuwe blokken en schijven. Wat een gezeur heb ik daarmee gehad. Het bleef maar trillen. Omdat alles was vervangen ben ik gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak. Had werkelijk alles gecontroleerd, maar alles was goed. Ook de schijven zelf vielen binnen de tolerantie, maar toch trillen. Uiteindelijk de achterremmen vervangen voor origineel Volvo van parts4swedes.nl en pas toen was er weer rust met remmen.

De ATE remmen hebben tegenwoordig een coating op de schijven. Deze moet je laten zitten, ook niet schoonmaken en eraf remmen. De eerste keer is het net alsof je staal op staal remt en als de coating eraf is remt het normaal. Maat toch die trillingen.
Dit was echt de allerlaatste keer dat ik onder een Volvo immitatie schijven heb geplaatst. Heeft me namelijk heel wat geld gekost dit verhaal!

De levering van parts4swedes was perfect. De prijs kon ik zelfs met 15% korting van de dealer echt niet aan komen. Aanrader dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Superskunkie

Ah oke dan. Ik heb inmiddels al voor nordicar gekozen met ate blokken, en girling schijven.
Misschien had je toevallig net een misproductie product bij ate ofzow, ik heb er tot nu toe nog geen slechte ervaringen over gelezen, alleen maar goede.

Citaat van: ed op 21-12-2011 14:14:40
Citaat van: NinaPaul op 20-12-2011 17:22:09

Heb onlangs de V70 van nieuwe remmen rondom voorzien van ATE. Dus nieuwe blokken en schijven. Wat een gezeur heb ik daarmee gehad. Het bleef maar trillen. Omdat alles was vervangen ben ik gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak. Had werkelijk alles gecontroleerd, maar alles was goed. Ook de schijven zelf vielen binnen de tolerantie, maar toch trillen. Uiteindelijk de achterremmen vervangen voor origineel Volvo van parts4swedes.nl en pas toen was er weer rust met remmen.

De ATE remmen hebben tegenwoordig een coating op de schijven. Deze moet je laten zitten, ook niet schoonmaken en eraf remmen. De eerste keer is het net alsof je staal op staal remt en als de coating eraf is remt het normaal. Maat toch die trillingen.
Dit was echt de allerlaatste keer dat ik onder een Volvo immitatie schijven heb geplaatst. Heeft me namelijk heel wat geld gekost dit verhaal!

De levering van parts4swedes was perfect. De prijs kon ik zelfs met 15% korting van de dealer echt niet aan komen. Aanrader dus.
Tonnie

ed

Ik heb ook goede ervaringen met ATE, maar sinds die coating en sinds ze de productie in China! hebben weet ik het niet meer zo net. Voor mij geen ATE meer. Heb al genoeg leergeld gehad.

Vroeger leverde ATE ook de schijven voor Volvo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

maurits57

Dag Roffelaars, Parts4Swedes.nl is een jong bedrijf, opgericht door een tweetal auto-hobbyisten, waarvan ondergetekende er één is. Ons doel is om originele Volvo onderdelen aan te bieden tegen prijzen die in de buurt liggen van imitatie-onderdelen.

@Foeksiefoeks: jammer, volgende keer beter!

@Ninapaul: helaas is er nog steeds geen vergelijkend warenonderzoek gedaan naar kwaliteit van remonderdelen. Er is volgens mij niets mis met de merken en de handelaren die je noemt. Wij richten ons op Volvisten die toch liever origineel hebben. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar de prijs is slechts één factor als je wil bepalen of iets goedkoper of duurder is. Je moet ook de verhouding tussen prestaties en levensduur in de berekening meenemen. Als je Volvo onderdelen gebruikt zijn deze in ieder geval optimaal op elkaar afgestemd. Daar staat tegenover dat, als je je Volvo alleen als hobby-auto gebruikt en slechts een beperkt aantal kilometers per jaar rijdt, de levensduur misschien van minder belang is.

@MVeldhuis: De Volvo-adviesprijs van het bovenstaand setje zit op ongeveer € 246. Scheelt zo'n 30%.

@ed: Trillen is meestal het gevolg van vuile flensen. Een roestplekje van 0,3mm dikte kan al een flinke slingering opleveren. Op onze site, bij FAQ vind je tips voor de montage. Wrijvingswarmte kan normaal gesproken geen kwaad. Maar de schijven krijgen het wel zwaar te verduren als je met hoge snelheid en een caravan erachter door de bergen gaat roffelen. Vooral nieuwe schijven zijn dan wat gevoelig. Overigens komen lang niet alle originele Volvo remdelen uit Zweden... Duitsland, Engeland, Tsjechië, Roemenië en zelfs China produceert voor Volvo. Ate, Girling, Lucas en vele andere fabrikanten leveren/leverden voor Volvo. Op zich zegt dat nog niet zo veel. Ze fabriceren/fabriceerden immers allemaal naar fabrieksspecificaties van Volvo. En op deze manier zijn remschijven en remblokken steeds optimaal op elkaar afgestemd.

Al met al is de oorspronkelijke vraag van Foeksiefoeks 'ervaring met Parts4Swedes' nog steeds niet beantwoord. Toch wel jammer, want we hebben al diverse keren spullen aan 850-rijders verkocht. Misschien waren dit geen forumleden?

Maurits
www.Parts4Swedes.nl - Genuine Volvo. There's no substitute.

-D©©©L-

parts4swedes wordt dus forumsponsor ?