94' 850 T-5 start niet meer.

Gestart door Fever, 20-12-2011 23:07:56

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

I stand corrected. Dacht aan mijn sensor probleem en herinner me dat er meerdere benamingen voor waren.

speedyT5

Even een afkorting willen verklaren, BDP betekent "Bovenste Dode Punt" veel gebruikt door autotechnici om aan tegeven dat dit de hoogste stand is van cil.1 .belangrijk om het ontstekingstijdstip te bepalen (vroeger bv. 10 gr. voor bdp).

ter uwer informatie

Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Fever

Heren, neemt u het mij niet kwalijk maar heb even niet de mogelijkheid gehad om het internet te bezoeken .

Wat is er ondertussen gebeurd?

De auto heeft verse bougies verkregen en heeft het welgeteld daar ruim 2 weken op gedaan.
De centrale vergr. werkte weer, echter alleen op de sleutel en niet op de AB.
Het alarm reageert wel op de AB.

Vanmorgen wederom hetzelfde probleem. Stroom genoeg alleen weer niet aanslaan.

BDP dan toch? Volvo vraagt in aanvraag € 213 voor vervanging. Is dit een redelijke prijs?

volvobug

Nee, absurde prijs. Sensor is tientje of 3 a 4, en 10 minuten werk als je rustig aan doet.

Al eens foutcodes uitgelezen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Tim850

laatst een soortgelijke situatie meegemaakt. Kijk even al je massapunten na.

Hengeveld

Ik zou toch eerst uitsluiten dat het aan het alarm ligt. De BDP-sensor kan wel startproblemen geven, maar dan negeer je alle andere symptomen.

De CV kan toch nooit dichtgaan als de sleutel in het contact zit? Is er niet iets mis met je contactslot? Zou ook kunnen verklaren waarom je afstandbediening niet meer werkt: 5x contact aan en uit en je leert een nieuwe AB in (bij sommige modellen). Geen signaal van AB tijdens inleren, geen werking van AB.

Probeer ook nog wat Dirk zei:
Citaat van: Dirk342 op 21-12-2011 06:46:46
Haal eerst relais 210/211 er maar eens uit en druk zekering 6 terug in de houder.  Dan een los relais 210 plaatsen (houd wel in dat je even tijdelijk je deuren met de sleutel op en van het slot moet halen).  Dan weet je zeer zeker dat het complete alarmsysteem omzeilt is.

Dan pas verder kijken of je benzine en vonk hebt.  BDP sensors sneuvelen wel eens, dus bij geen vonk is dit een makkelijke om te vervangen.

Fever

Thanks voor de info.

Om het verhaal af te sluiten:

De auto bleek na diepgravend   ;D onderzoek van "ulkeman"  toe te zijn aan vervanging van de nokkenas sensor.  :eusa_clap:

Oplossingen van het alarm en AB zullen denk ik snel volgen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40784.2415.html

combinedforces

Zat ik er ondanks mijn verkeerde benaming niet ver naast. Blij dat het opgelost is ;)

mario850

waar zit deze sensor bij een 98er  mj 99 t5 ? elektronische gasklep.

mijn auto slaat soms ook niet aan.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options