94' 850 T-5 start niet meer.

Gestart door Fever, 20-12-2011 23:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Fever

Hallo,

Ik ben  een leek en probeer de zaak dus zo logisch voor mij mogelijk neer te zetten.

Heb nu sinds twee jaar deze auto en schakel de Volvo Guard 1 nauwelijks meer in omdat hij vaak de gewoonte heeft de nachtrust van mij en mijn buren te verstoren.

Sinds vandaag een plots probleem.
Ik had getankt en wou de auto starten...noppes.
Alle controle lampjes branden netjes en lichten, dus accu ok.
Ook de startmotor gehoord.
Hij sloeg gewoon niet aan.

Ik sta wat te praten met een voorbijganger en hoor plots de auto op slot slaan.
Sleutels nog in het contact???

Ik de WW gebeld en die heeft na veel prutsen de auto open gekregen.
Gevolg dat het alarm afging. Hierna reageerde het alarm niet meer op de afstandsbediening. Ook werkte de centrale vergrendeling niet meer.
Pogingen gedaan om te alarm resetten maar geen resultaat. ( handleiding erbij)

Zekering eruit van het alarm en getest op brandstoftoevoer en vonk van de motor.
Wel benzine maar geen vonk. De WW dacht zelf aan de "eindtrap van de ontsteking"  maar vond het alarm verhaal wel heel vreemd.

Volgens zijn info zou zekering 6 het alarm moeten omzeilen.

Goed, weggesleept en nu dus mijn vraag of jullie iets kunnen maken uit dit verhaal?

Alvast erg bedankt!

Jans Duiven

Niet praten met voorbijgangers   ;D

Ludo

Citaat van: Fever op 20-12-2011 23:07:56
Ik de WW gebeld en die heeft na veel prutsen de auto open gekregen.
Volgens zijn info zou zekering 6 het alarm moeten omzeilen.
Goed, weggesleept...

Waarom geeft ie dat advies, en laat de auto tóch wegslepen. ???

sven0503

Citaat van: Fever op 20-12-2011 23:07:56

Wel benzine maar geen vonk. De WW dacht zelf aan de "eindtrap van de ontsteking"  

om dit ?

Ludo

Met zekering 6 verwijderd, kan je de motor gewoon starten, het alarm staat dan volledig buiten werking.

Fever

Citaat van: Hans Duiven op 20-12-2011 23:11:59
Niet praten met voorbijgangers   ;D