Stuurairbag uitschakelen

Gestart door thuur, 22-12-2011 12:58:44

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Heren,

Weet iemand of er ook een weerstand bestaat om de stuurairbag uit te schakelen als je b.v. een ander merk sportstuur wilt monteren?

Passagiersairbag en gordelspanners moeten werkend blijven nl... 850 '96.

Ik kan er niets over vinden ???

Gr :eusa_pray:

peteRRR

Ben er ook eens mee bezig geweest,dacht dat er dan een weerstand van 1,8 tot 2,2 of 2,4 daar ergens tussen in.

Maar het is mij toen niet gelukt,weerstand spec,s kan je ook bij de dealer op vragen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

kulk

Kan de airbag voor de passagier bij een V70 uitgeschakeld worden?
Het zou helemaal mooi zijn als er ook nog een schakelaar gemonteerd zou kunnen worden zodat de airbag ook weer geactiveerd kan worden. Iemand ideeen?

MVeldhuis

Thuur, even een domme vraag:

Wat als je gewoon de weerstand meet van de airbag die er in zit, als je een vervangende weerstand van dezelfde waarde monteerd moet het toch goed zijn lijkt me?
Of zal die airbag ploffen door de minimale spanning die je erdoor gooit tijdens de Ohm meting, dat zal toch niet?

Jeroentjuh

Citaat van: MVeldhuis op 22-12-2011 13:39:32

Wat als je gewoon de weerstand meet van de airbag die er in zit, als je een vervangende weerstand van dezelfde waarde monteerd moet het toch goed zijn lijkt me?
Of zal die airbag ploffen door de minimale spanning die je erdoor gooit tijdens de Ohm meting, dat zal toch niet?

Dat kan idd maar 1 keer ;D dan is het een harde knal  :eusa_dance:

thuur

Citaat van: MVeldhuis op 22-12-2011 13:39:32

Dat is maar een deel van het probleem, er zit ook een condensator in de stekker....

Gr ;)

razorx

Voor zover ik weet is 2,2ohm goed.

MVeldhuis

Oehw oehw oehw ik weet het ik weet het ;D

Je doet een potmeter over het stekkertje en begint bij oneindig en draait net zo lang terug tot je het lampje kunt wissen ;D