'filmpje' Eng ratelend geluid poelie stuurbekrachtiging ??

Gestart door danielvanderwoude, 23-12-2011 11:20:52

Vorige topic - Volgende topic

danielvanderwoude

http://youtu.be/HOCPpVc9QEE

Dit was nog niet zo toen ik hem kocht.. Gisteren heeft de auto heeft 1 dag stationair wat beroerd gelopen op lpg met af en toe afslaan maar dat kan niet iets stuk gemaakt hebben toch?? Klinkt eng in de zin alsof het bijna echt stuk is. Boven de 2000 rpm is het niet meer te horen overigens en vanachter het stuur hoor je het ook niet. Multi-v riem ziet er oud/droog uit.

In het filmpje is ook de (naar mijn idee) rommelige lpg inbouw te zien en een aantal losse stekkers, hoort dat zo?

RRRRR_Ramon

Filmpje doet het niet?  :-\ Klopt de URL wel?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

danielvanderwoude

haha, lol, geen rekening gehouden met de super actiefheid van het forum! terwijl hij upload kun je alvast linkje gebruiken, had niet verwacht dat iemand binnen de uploadtijd al zou kijken. uploaden duurt bestt lang btw, nog 10 minuten zegt ie

Hengeveld

Zit er wel voldoende olie in het stuurhuisreservoir? Lucht in de leidingen (schuimende olie) maakt ook een ratelend geluid als de pomp draait.

darius

Ja ik kreeg het ook niet geopend.

Ziter genoeg olie in je. Stuurpomp tankje ? Staat je spanrol niet te klapperen ?
No show, only go.

danielvanderwoude

filmpje werkt nu als het goed is, kun je ook embedden op het forum?

kwam topics tegen waarbij er met wd40 op de poelie`s gespoten werd, net ook gedaan en geluid is nu weg.. begreep wel dat het wd40 trucje heel tijdelijk is. zou mooi zijn maar ik kan me niet voorstellen dat een oude riem dit geluid veroorzaakt. lager in spanner stuk, dynamo lager?

Hengeveld

Auw! Klinkt als een spanrol die nodig vervangen moet worden.

Rob850turbo

haal de snaar er af en beweeg/ draai  iedere poulie met de hand?

MVeldhuis

even je riem eraf halen en elk lager afzonderlijk voelen en beoordelen.
Of met zo'n stethoscoop kun je ook exact luisteren waar het vandaan komt.

NinaPaul

Even met een auto(motive) stethoscoop luisteren welk lager het precies is, als het uit bv de spanner komt is het een vrij goedkope (60 euro dealer) fix. Voor dynamo en stuurpomp kan je het best een 2e handsje nemen, staan wel in het te koop gedeelte.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

En best niet te lang wachten zou ik zeggen. Dat lager is goed rot lijkt me.
Gaat het geluid ook weg eens de auto op temperatHuur is?

cas

oei.... klinkt alsof er geen lagers meer inzitten. stuurhuis poelie?....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hans Duiven

klinkt als de oude stuurbekrachtigingspomp van mijn tdi.
Lagers naar de haaien, andere er op gezet.: Klaar.

cas

sorry, die bedoelde ik ook, stuurbekrachtings poelie... die andere zullen vast al eens zijn vervangen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....