Even voorstellen - Maurits57

Gestart door maurits57, 21-12-2011 23:57:16

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Fortissimo

Als je de prijzen laaghoudt en de kwaliteit van Volvo en saab aanbied, zal je ongetwijfeld hier een klantenbestand kunnen opzetten.
welkom.

maurits57

Dag Roffelaars,
Een Triumph Stag is alleen een Stag als er een Stag-motor in ligt (geldt ook voor Volvo: is alleen een Volvo als er originele Volvo onderdelen op zitten ;D) Gietijzer met twee lichtmetalen koppen, 3 liter 8 cilinder en 16 kleppen. Deze motoren zijn berucht vanwege allerlei problemen met koeling, smering, etc. Maar die van mij doet het al meer dan 30 jaar feilloos. We gebruiken hem eigenlijk alleen in de zomer. We gaan o.a. ermee op vakantie, sinds de kinderen niet meer zo nodig mee hoeven. Want het is weliswaar een vierzitter, maar als je op de autoweg rijdt en achterin zit, dan kun je daarna weer naar de kapper. Stags zijn alleen geleverd met deze 3 liter V8. Er is geen injectie of turbo, maar er zitten gewoon twee Strombergs 175 CD2 op (ja, hetzelfde type als op de Volvo 164). Het rijdt lekker, maar de 3 liter zorgen niet voor sportieve prestaties.

Citaat van: Marc O. op 22-12-2011 22:06:21
Citaat van: brembo op 22-12-2011 22:02:54
Citaat van: Dirk342 op 22-12-2011 07:40:46
Citaat van: Marc O. op 22-12-2011 07:21:10
Citaat van: Dirk342 op 22-12-2011 07:06:19
Welkom, en wat voor Stag heb je ? Met de Triumph 4 cilinder of met de Rover V8 erin ?

Stags hadden toch altijd een V8 en geen 4 cylinder motoren? :eusa_think:
Degene die er in Engeland reden waren met 2 type motoren.  Hier in Nederland is de Stag altijd verkocht met een V8

vlgs mij hadden Stags altijd een V8. De eerste types hadden een 2.5 V8 met inspuiting , later vergroot tot 3.0 liter met carbs. De V8's waren gebouwd door 2 Triumph 4 cylinders (hier is de link met Skandinavië, want Saab 99 had ook zo'n 4 pitter!) samen te bouwen. Mijn Dolomite heeft dus een halve Stag V8 :)

Dat is/was toch gewoon een Rover (ofwel afgekeurde Buick) V8?

Ja, dat is waar. Vroeger waren veel eigenaren het gedoe met Triumph zat. Sinds Triumph overgenomen werd door British Leyland, was de kwaliteit een issue. Nog steeds kun je, als je een blok uit elkaar haalt in hoekjes enzo zand vinden dat werd gebruikt in het gietproces... Veel vroegere eigenaren bouwden daarom een Rover-motor erin. Tegenwoordig gebeurt trouwens het omgekeerde. De Rover-motoren blijken soms ook niet geheel betrouwbaar, bovendien wordt in de klassiekermarkt van tegenwoordig een 100% originele auto meer gewaardeerd.

Citaat van: Claudia op 22-12-2011 22:21:30
Citaat van: maurits57 op 21-12-2011 23:57:16
Daarnaast hebben we een 'koopjesschuur', waar klanten gratis hun overbodig materiaal kunnen aanbieden.

Hmmm...een onderdelendepot dus! :P

Welkom Maurits! :)

Nou, als je spullen 'over' hebt, kun je ze hier op (laten) zetten.

Citaat van: Fortissimo op 23-12-2011 08:17:56
Als je de prijzen laaghoudt en de kwaliteit van Volvo en saab aanbied, zal je ongetwijfeld hier een klantenbestand kunnen opzetten.
welkom.

We doen ons best. We zijn klein begonnen. Vooralsnog alleen originele Volvo onderdelen (er zijn al meer dan genoeg aanbieders van imitatie onderdelen). We zijn wat duurder dan imitatie, maar de meeste onderdelen zijn een flink stuk goedkoper dan bij de dealer. Wellicht volgt Saab later. Zie ook: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54365.0.html.

Citaat van: rogerV701998 op 22-12-2011 07:25:18
Ben benieuwd naar foto's van de Stag. Als puber heb ik een paar keer in een Stag gereden, prachtige auto.

Foto´s lukt me nu even niet. Volgen later.

Groet, Maurits
www.Parts4Swedes.nl - Genuine Volvo. There's no substitute.