Koplampwissers staan scheef

Gestart door renzo, 14-01-2003 21:24:27

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Achja het mijn werk!  :-X
Je kunt alles vinden op www.rdw.nl
Hier de link!
Vul daar APK in.

Zippo

thuur

Citeer
Ruitenwisserbladen koplampwissers zijn niet opgenomen in APK-eisen, anders gewoon ook nog even stekkertje van de koplampwissers bij de keuring even lostrekken en zeggen dat ze het niet eens doen! APK bij dealer gehad?

Nieuwe APK-eisen stellen (in jip- en janneke-taal) dat 'alles wat erop zit, moet het doen'. Het geldt zeker voor verlichting (want da's tenslotte 50% van de hele keuring) dus ik zou geen afkeur riskeren voor zoiets lulligs.

Gr.A

mark20v

Citaat van: thuur op 21-06-2004 13:15:39
Nieuwe APK-eisen stellen (in jip- en janneke-taal) dat 'alles wat erop zit, moet het doen'.

Waar staat dat beschreven??

In Duitsland is dit wél het geval. In Nederland hoeft niet alles te werken, alleen hetgeen wat in de eisen staat.

mark
Volvo separates men from the boys  

Reitse

hmm... als ik dan een auto met airco heb die het niet doet (en het in mijn geval dan ook blijvend niet doet) dan wordt ie afgekeurd?

thuur

Nee, geen opties zoals airco, radio of dvd speler... Maar ik heb me laten informeren dat als je iets aan de buitenkant op je auto erop zet, dat t ook moet werken. Zoals zijknipperlichten, 3e remlicht... voornamelijk verlichting dus. Ik kan het ook nergens terug vinden...
Je gewone wissers moeten tenminste 1 stand kennen (naast 'uit'..)

baxie

Ruitenwissers op koplampen hoeven niet te werken voor apk. MAAR..... Als de wissers b.v. scheef/halverwege de koplamp staan en ze beinvloeden zo het beeld op de koplamtester dan mag je ze hierop afkeuren.

Bazz

maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat ze beide netjes horizontaal staan zoals op alle foto's van alle 850's :P ziet er niet uit en ik moet soms wel 6x sproeien voordat ze allebei netjes onderaan staan.

Fokke 01.01.005

Ervaring van een maand geleden: ABS pulswiel linksvoor gescheurd, ABS in storing, APK afgekeurd.

Als ABS het niet doet, of anderszins een storing geeft,  dan geen APK.

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c