Koplampwissers staan scheef

Gestart door renzo, 14-01-2003 21:24:27

Vorige topic - Volgende topic

renzo

Wie kan mij vertellen hoe ik de koplampwissers,die nu scheef staan,weer in de horizontale ruststand kan krijgen?

Guido_Smit

Bij mijn 850 glt van 1992 kan ik het moertje(zit achter het kapje welk je kunt omkantelen)van het armpje verwijderen en het armpje met enige kracht zo van het gekartelde asje trekken.  Door het armpje nu een of meerdere kartels te verplaatsen kun je de stand kiezen die je zelf wilt. Daarna weer borgen met het moertje en klaar... :)

Gr: Guido.

Raf

bij mij komen de wissertjes heel soms niet volledig tot beneden en dan staan ze over de koplampen.

dit gebeurt maar af en toe
Weet iemand hoe dat kan?

Raf
De gustibus non disputandum est!

850Joris

Doen de spoeiers het wel. Als het droog is glijdt het niet lekker....

Jur

Dat gebeurt bij mij ook wel eens. Ik sproei dan nog een keer en meestal staan ze dan wel weer goed.

Mellow_yellow

Ik heb ze gewoon gedemonteerd.... ze werken toch voor geen meter, staan altijd scheef en bij iedere APK moesten er nieuwe (en dure) wisserblaadjes op. Nu is alles gedemonteerd en nieuwe kapjes onder de lampen zonder gaten. Staat ook wat rustiger.  :D

Bazz

om even een oude koe uit de sloot te halen, ik heb hier ook last van!
sproeiertjes werken en mij lijkt er niets mis met het hele systeem. Zit er ergens een 'voelertje' die meet wanneer de wisser onderaan is en dus moet stoppen met wissen? wellicht dat daar het probleem zit :-)

Ingrid

Voor zover ik weet zit er nergens een voelertje. Maar wel moet er aan de onderkant van je koplamp een zwart uitstekend palletje zitten waar je koplampwissers op terecht komen en dus worden tegengehouden. Zorg er ook voor dat ze daar niet overheen schieten, dan heb je kans dat ze niet meer terug omhoog komen en kan je motortje doorbranden.
Volvo is a girls best friend...

Reitse

@Mellow_Yellow: mijn roffel is nu al 3 keer door een APK gegaan zonder nieuwe wisserblaadjes voor de koplampen...

denkweb

Ruitenwisserbladen koplampwissers zijn niet opgenomen in APK-eisen, anders gewoon ook nog even stekkertje van de koplampwissers bij de keuring even lostrekken en zeggen dat ze het niet eens doen! APK bij dealer gehad?

Reitse

jah, in combi met grote beurt

Zippo

Dit is er geregelt:

Keuringseisen   

Wijze van keuren
1.Personenauto's met een voorruit moeten zijn voorzien van een goed werkende
ruitenwisserinstallatie die de bestuurder voldoende uitzicht geeft.

Wijze van keuren
Visuele controle. Indien bij het in werking stellen van de installatie ten minste één stand, niet zijnde een intervalstand, werkt, blijft verdere controle achterwege.

Zippo ;)

denkweb

thank you ;)

Wellicht een idee om een keer de hele APK-eisen ergens te linken?

Reitse

Citaat van: Zippo op 12-06-2004 10:26:27
Dit is er geregelt:

Keuringseisen   

Wijze van keuren
1.Personenauto's met een voorruit moeten zijn voorzien van een goed werkende
ruitenwisserinstallatie die de bestuurder voldoende uitzicht geeft.

Wijze van keuren
Visuele controle. Indien bij het in werking stellen van de installatie ten minste één stand, niet zijnde een intervalstand, werkt, blijft verdere controle achterwege.

Zippo ;)

Wat kan die man dat toch mooi zeggen ;D

denkweb

Zal wel gejat zijn Reitse, beter goed gejat als slecht bedacht!