Vrouwlief belt...

Gestart door Lampje, 27-12-2011 14:48:41

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

...terwijl ik in een vergadering zit. Ze zijn onderweg naar Duinrell, het Tiki-bad.

Toyota rijdt in 5e versnelling, handbak, en bij 3.000 tpm clickt hij uit zich zelf naar neutraal.

Ernstig? Of niets aan de hand?

Doorrijden of afslepen?

Wout309t

Pook vasthouden en doorknallen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

MVeldhuis

Ze kan toch gewoon in de 4e doorijden, dan maar wat minder snel.
In de 5 houden kan ook maar met beleid anders niet zo fijn voor de synchromeshringen.

Wat het is? niet te zeggen zonder de auto zelf, heb weleens meegemaakt dat de bak uit elkaar moest maar ook weleens dat het met olie bijvullen opgelost was.

Luc

Doorrijden. Als het vaker gebeurt, de 5 niet meer gebruiken, en olieniveau in de bak controleren. Mocht de synchro kaduuk zijn, op zoek naar een revisiebak, of Toyota inruilen op een Volvo.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

kulk

Citaat van: Luc op 27-12-2011 14:55:21
Doorrijden. Als het vaker gebeurt, de 5 niet meer gebruiken, en olieniveau in de bak controleren. Mocht de synchro kaduuk zijn, op zoek naar een revisiebak, of Toyota inruilen op een Volvo.

Mooi! Haha!

Anyway, gewoon doorrijden in 4, heb ook weleens zoiets met m'n Peug 205 gehad, bleek later ook iets kleins te zijn, weet niet eens meer wat precies het is ook al een tijdje geleden. Maar als ie goed rijdt in z'n 4 zonder rare geluiden zou ik me geen zorgen maken!

Lampje

Heren,

Dank voor alle deskundige meningen.

Dus eerst maar eens het olieniveau checken en dan verder kijken. In 5 dwingen lijkt me dus niet zo'n goed advies?

Thanks!

Snellebaksteen

Als de 3 en 1 ook moeilijk gaan doen is het de afstelling van het bedieningsmechanisme.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Snellebaksteen op 27-12-2011 15:21:41
Als de 3 en 1 ook moeilijk gaan doen is het de afstelling van het bedieningsmechanisme.

Klopt, bedienigsmechanisme maar kan ook een uitgelubberd ophangrubber van de bak/motor zijn.

Of.... zit er niets tussen de schakelhoes in het interieur? GSM oplader, sigarettenaansteker, pakkie sigaretten, de TomTom etc.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Lampje

Ik hoor net dat hij telkens eruit schiet. Het komt dus vaker terug. Hoe een goede diagnose te stellen?

Jack v

Als het maar 1 versnelling is dan is vaak de sychromesh overleden. Doet ie het in meerdere dan kun naar de afsteling van de pook kijken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Lampje

Ik ga maar eens op onderdelenlijn.nl kijken voor een ruilbak... :eusa_whistle:

Piere

Rijdt ze veel met haar hand op de pook?
Als het een synchro is kan het niet zo plots out of the blue gekomen zijn...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Lampje

Nee, ze rijdt niet met de hand op de pook. Maar wat ons wel opviel, toen we 'm kochten dat bij gas los/gas erop dat de pook in zijn vijf erg bewoog. Was dat een symptoom?

thuur

Dat is zeker een symptoom. Nu de oorzaak nog :D

Gr 8)

Jack v

jullie misschien niet maar de vorige eigenaar kan dat wel gedaaan hebben. Normaal hoort de pook mooi stil te staan ja dus kan al een voorteken zijn geweest.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.