originele bobine of niet??

Gestart door demis S70, 27-12-2011 20:43:47

Vorige topic - Volgende topic

demis S70

mijn bobine is nog niet vervangen al die tijd en de plantenspuit test is positief,namelijk geen lekkage/vonken.maar ik denk dat de bobine wel 13jaar oud is en origineel van bosch is ie bij estate in obdam 134euro!! en 66 euro voor een replica.dat scheelt de helft!!maar is dit goedkoop/duurkoop??ben zelf niet zohandig met aanpassen van bobines van msd blaster.dus wat bevelen jullie aan??

gr.en alvast dank
demis S70

Jack v

origineel of even zoeken op ebay oid voor een originele of een blaster het aanpassen valt wel mee,
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

134 euro is een nette prijs voor een Bosch.
Bedenk dat je met een MSD de helft kwijt bent, maar je vervangt ook maar de helft.

cas

Citaat van: Ludo op 27-12-2011 20:59:57
Bedenk dat je met een MSD de helft kwijt bent, maar je vervangt ook maar de helft.

Is dat zo Ludo, als je dat van de msd kan onderbouwen, dan plaats ik weer origineel.

134 euro is idd netjes. aftermarket spul is vaak ..... je weet wel. Kan echter wel goed tussen zitten hoor. Maar met onsteking is dat zo moeilijk te bepalen. Misschien dat je bij Bosch zelf nog een tientje goedkoper uit bent.... maar minder zal het niet worden.

Ik had al ervaring met MSD in mijn Dodge, dus heb meteen de overstap gemaakt in de volvo. Want in de dodge had ik nooit meer problemen na die MSD te hebben gemonteerd. tot onder water bleef hij het prima doen.

Met de MSD moet je alleen je bobine kabel aanpassen. en de bobine iets anders op de allu plaat zetten.  dat is wat gepiel, maar goed te doen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: cas op 28-12-2011 08:25:03
Citaat van: Ludo op 27-12-2011 20:59:57

Is dat zo Ludo, als je dat van de msd kan onderbouwen, dan plaats ik weer origineel.

Hier is al zo vaak over geschreven.  ::)
Zonder de voorontstekingsmodule mee te vervangen is het eigenlijk nutteloos.

cas

Dus maw met vooronsteking samen vervangen dan is de MSD wel voldoende?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....