Nivomaten vervangen door gewone maar ontevreden terugdraaien?

Gestart door Pepijnwk, 28-12-2011 11:41:17

Vorige topic - Volgende topic

Pepijnwk

Net bij de garage geweest. Hij dacht inderdaad dat hij van een c70 vandaan kwam. Hij dacht dat het wel zou passen....... Maar we hebben het volgende afgesproken. ik verzorg een as hij zet er hem voor niets onder. Ik weet wel dat hij eigenlijk ook de as zou moeten betalen ik heb immers al betaald voor een as en bijhorende montage. Maar dit is snel (er is in elk geval een as) en hij kan er hem deze week nog onder zetten. Dan vind ik het prima zo.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

cas

Ik vind dat je een discussie met de garage kan aangaan, hij had moeten uitzoeken of het wel past. Minste wat hij kan doen zijn de motage kosten van de andere as op zich nemen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MVeldhuis

Doet hij nu toch ook?
Vind dit best redelijk van die garage, als een klant kiest voor een gebruikt onderdeel ligt er natuurlijk ook altijd een deel van het risico bij de klant. Waar dat risico voor de garage stopt en begint voor de klant is weer zo'n heerlijk grijs gebied.

Ach, als pepijn voor weinig een as op de kop kan tikken en de garage monteerd hem gratis, dan is daar voor beide partijen toch zeker mee te leven lijkt me?

snix

Misha

Ik denk dat in dit geval de garage toch wel de fout heeft gemaakt en daar compleet voor verantwoordelijk is.
Ik heb dat zelfde een keer mogen meemaken met een versnellingsbak en die is ook gratis weer vervangen met excuses.

Ik zou eerst kijken welke assen er uitwisselbaar zijn.
Je ziet dat als garage toch ook dat je wielen niet meer in de wielkasten passen, of in ieder geval er anders onderstaan dan ze deden ? Wat is anders je meerwaarde als garage.

Tenzij TS met die specifieke as naar de garage gegaan zou zijn met het verzoek om die er onder te schroeven, maar dan nog..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70geRwin

tuurlijk treft de garage blaam, maar hij neemt ook de meeste kosten voor zijn rekening.
een anders asje moet lukken voor een paar tientjes, even afhankelijk van de staat van de rubbers.

en je kunt die c70 as natuurlijk weer verkopen  ;)

of wellicht op voorhand ruilen tegen een 850 asje, kan je wellicht quitte spelen  ;D

Pepijnwk

Formeel ligt naar mijn idee ook de schuld bij de garage. Maar ik kan inderdaad heel moeilijk doen. Maar in dit geval helpen ze me altijd goed en van opzet was geen sprake. As was inderdaad van hun. Hij lag daar nog op zolder......
Maar ik kan er prima mee leven zo. Als ik hen een as laat optrommelen  en eronder zetten is het over een paar weken nog niet klaar.
Welke rubbers bedoelen jullie? Kunnen die evt omgezet worden of moeten er nieuwe in?zijn dat die lastige die met een special tool eruit moeten en erin? Daar waar razorx ( yits) zelf een tooltje voor had gemaakt?
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,

V70geRwin

Citaat van: Pepijnwk op 02-01-2012 16:13:20
Formeel ligt naar mijn idee ook de schuld bij de garage. Maar ik kan inderdaad heel moeilijk doen. Maar in dit geval helpen ze me altijd goed en van opzet was geen sprake. As was inderdaad van hun. Hij lag daar nog op zolder......
Maar ik kan er prima mee leven zo. Als ik hen een as laat optrommelen  en eronder zetten is het over een paar weken nog niet klaar.
Welke rubbers bedoelen jullie? Kunnen die evt omgezet worden of moeten er nieuwe in?zijn dat die lastige die met een special tool eruit oefen en erin? Daar waar razorx zelf top tjes voor had gemaakt?

Het zijn er 4.

2 in de as en 2 waarmee de as aan de auto hangt, die met die ogen.
beoordeel ze goed op de as die er weer onder gaat!
later is het weer veel werk mocht er iets mee zijn.
bij twijfel of als het financieel past zou ik ze gelijk laten doen!

Pepijnwk

Woensdag ga ik naar Dirk kunnen we wellicht meteen even kijken.

cas

sorry, niet goed gelezen dat de garage al meewerkt.

mooi dat het wordt opgelost!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Pepijnwk

Ik ben wel geweldig blij met dit forum en zijn enthousiaste deelnemrs! Voor hetzelfde geld had ik toch over gegaan op nivomaten en had ik nog steeds hetzelfde probleem gehad. De tip van dat er een c70 as ondergekomen zou zijn en dat die breder is, was echt heel belangrijk. Mij dank hiervoor nog BenC70ES! Morgen in dit noodweer naar Nijmegen om de goede as op te halen.

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Pepijnwk

Intussen is de as opgehaald. Ik ben de as nu een beetje aan het opknappen. Dwz even schuren en spuiten met bodyschutz. Verder nieuwe rubbers besteld. Besloten intussen om alleen de binnenste rubbers te vervangen. De buitenste wacht ik nog mee. Die zie er nog goed uit en daarbij had ik niet het bewuste tooltje toto mijn beschikking en waren ze ook na een paar mokerslagen en beitel niet in beweging te krijgen. Ze kunnen er altijd nog uit..... Ook van Dirk de binnenkant van de spatborden meegekregen voor niets( top Dirk !!). Deze gaan erin omdat de anderen al zijn doorgesleten.

Pepijnwk

De goede as zit er inmiddels onder. Ik heb de binnenste rubbers vervangen en de garage heeft de as er kosteloos onder gezet. Alleen niet uitgelijnd ..... Hoefde niet zeiden ze.... Wel vreemd. Maar ik heb zelf eenafspraak gemaakt om hem volgende week uit te lijnen. Buitenste rubbers heb ik nog even laten zitten. Lijken in elk geval nog goed te zijn. Ik kreeg ze er trouwens ook niet uit en het tooltje had niemand hier in de buurt. Ik ga eerst wel rijden en kijken hoe het gaat. Bij inveren in elk geval geen aanlopende wielen meer!

UserID6342

Die garage zou ik niet meer komen na de opmerking: 'hoeft niet uitgelijnd geworden'.  Je weet nu precies wat voor knoeiers het zijn....  Iedereen weet dat je na het vervangen van de complete as de auto moet uitlijnen.  Maar goed, mooi dat tie er weer onder zit en dat het probleem is opgelost en de boel niet meer aanloopt.