Reind stelt zich voor.

Gestart door Reind, 02-01-2012 09:46:38

Vorige topic - Volgende topic

Reind

Beste Allemaal,

Ik ben Reind en heb nu bijna 4 jaar een Volvo 850 2.5 v10 op lpg. Vanaf het begin kan ik maar een ding zeggen, wat een geweldige auto.

Helaas heb ik dit moment een lekke koppakking. Mijn vraag is als volgt, is het mogelijk om een 2.5 v20 in mijn 850 te plaatsen ipv een andere 2.5 v10 die er nu in zit? Wanneer ik het motormanagement aanpas wat zijn dan verder zaken waar moet ik rekening mee moet houden? Is de bekabeling bijv. gelijk?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Reind.

Boeijke

Welkom Reind.

Een 20klepper inbouwen is veel werk.
Je moet de kabelboom en alles vervangen. Ook de ecu's.

Succes,

Willem

reneetje

Citaat van: Reind op 02-01-2012 09:46:38
Beste Allemaal,

Ik ben Reind en heb nu bijna 4 jaar een Volvo 850 2.5 v10 op lpg. Vanaf het begin kan ik maar een ding zeggen, wat een geweldige auto.

Helaas heb ik dit moment een lekke koppakking. Mijn vraag is als volgt, is het mogelijk om een 2.5 v20 in mijn 850 te plaatsen ipv een andere 2.5 v10 die er nu in zit? Wanneer ik het motormanagement aanpas wat zijn dan verder zaken waar moet ik rekening mee moet houden? Is de bekabeling bijv. gelijk?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Reind.

Je zal een van de weinigen zijn die het voor elkaar krijgt de koppakking van een 850 eruit te blazen...

Weet je het zeker , wat voor kuren/kwalen heeft ie dan dan dat je denkt dat de koppakking eruit ligt?

Er zijn meer koppies onnodig eraf gerhaald dan dat het nodig was !
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

rpakuypers

Ik zou er geen 20V in leggen. Afgezien van het werk schijnt het dat de 10V duurzamer is op LPG dan een 20V. Ik heb onlangs een 10V met 518.000 op LPG stilgezet en die loopt prima op LPG, echter staan de kosten voor de APK niet in verhouding tot de waarde van de wagen.

Succes met overwegen.

Groet,
Roger

Wout309t

Het makkelijkste en goedkoopste is een 10v uiteraard.
Anders een 20v sloper scoren voor weinig en de boel omhangen. Kan ook nooit erg duur zijn en je hebt een voorbeeld.

Maar probeer eerst eens zeker te weten of het echt wel de koppakking is...
2011 V70 2.0T R-Design MT

grijzev70tdi

Koppaking vervangen is een stuk sneller als een 20V erin hangen. En wie zegt dat hij lek is?
Grolsch, het klinkt al lekkerder