Prijzen lpg systemen

Gestart door martijn1989, 04-01-2012 12:13:15

Vorige topic - Volgende topic

lebowski

lebowski

lebowski

Citaat van: rpakuypers op 13-03-2012 14:14:32
Citaat van: lebowski op 13-03-2012 14:10:38
Vandaag en gisteren offertes opgevraagd. Hieronder de 2 uitersten.
- OMVL venturi systeem LPG G3, 59 liter voor 1250 euro
- Vialle LPi G3, 61 liter voor 2075 euro

Betreft een 2.5 20v non-turbo. Vialle LPi is bekend, betrouwbaar en geen vermogensverlies. OMVL is wellicht een beetje low-tech maar voldoende voor een non-turbo. Maar het prijsverschil is wel groot. Ik neig naar het OMVL systeem.

Wat is wijsheid?

Naar Boertien in Wezep. Heb in mijn 10V automaat een LANDI/VOGELS LSI systeem laten inbouwen met 65 liter gastank in onderbouw voor 1800 euro. Geen seconde spijt van ! Geen vermogenverlies, redelijk zuinig (zeker icm de automaat) en perfecte service maar dat had ik al gepost ....... :P

Groet,
Roger
65 liter is zeker interessant, is dat zonder verhoging van de vloer? Ik heb ondertussen een offerte op hun website gevraagd. Zal ik zsm posten.

rpakuypers

Citaat van: lebowski op 13-03-2012 14:20:45
Citaat van: rpakuypers op 13-03-2012 14:14:32
Citaat van: lebowski op 13-03-2012 14:10:38
Vandaag en gisteren offertes opgevraagd. Hieronder de 2 uitersten.
- OMVL venturi systeem LPG G3, 59 liter voor 1250 euro
- Vialle LPi G3, 61 liter voor 2075 euro

Betreft een 2.5 20v non-turbo. Vialle LPi is bekend, betrouwbaar en geen vermogensverlies. OMVL is wellicht een beetje low-tech maar voldoende voor een non-turbo. Maar het prijsverschil is wel groot. Ik neig naar het OMVL systeem.

Wat is wijsheid?

Naar Boertien in Wezep. Heb in mijn 10V automaat een LANDI/VOGELS LSI systeem laten inbouwen met 65 liter gastank in onderbouw voor 1800 euro. Geen seconde spijt van ! Geen vermogenverlies, redelijk zuinig (zeker icm de automaat) en perfecte service maar dat had ik al gepost ....... :P

Groet,
Roger
65 liter is zeker interessant, is dat zonder verhoging van de vloer? Ik heb ondertussen een offerte op hun website gevraagd. Zal ik zsm posten.

Nope, de vloer gaat een tweetal centimeter (op het oog) omhoog en je hebt een reservewiel in de kofferbak. Voor mij maakt dat niet uit wat 95% van de tijd zit ik alleen in mijn 850 en ik kan nog wat spullen kwijt als het moet. Maar je moet afwegen of je minder vaak wil tanken of de kofferbak liever vol wil gooien .............

Groet,
Roger

H_Rovers

Welk systeem is aan te raden voor een v70 2.4 20v uit 2000? Ik heb begrepen dat flashlube wel een aanrader is, maar verder? LPi of een verdamper systeem of maakt dat niet zoveel uit? In prijs wel namelijk...

rpakuypers

Citaat van: H_Rovers op 13-03-2012 17:38:50
Welk systeem is aan te raden voor een v70 2.4 20v uit 2000? Ik heb begrepen dat flashlube wel een aanrader is, maar verder? LPi of een verdamper systeem of maakt dat niet zoveel uit? In prijs wel namelijk...

Bij non-verdampersystemen hou je de pk's en met een simpele verdamper moet je een percentage inboeten. LPI en LSI werken prima en waarom men flashluba adviseert ? Onze motoren kunnen tonnen draaien zonder toevoeging, mist goed onderhoud natuurlijk.

Groet,
Roger

NinaPaul

Even simpel:
Is de € belangrijkste neem je een "oud" verdamper venturie systeem. Minpunten -minder vermogen
Is prestatie even belangrijk als de € neem je een damgas injectie systeem. Minpunt -minder vermogen/overschakelen op benzine bij hoge toeren
Is prestatie het belangrijkste dan neem je een vloeibaar gas injectie. minpunt iets hoger verbruik tov de andere lpg systemen
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: rpakuypers op 13-03-2012 17:45:09

Bij non-verdampersystemen hou je de pk's en met een simpele verdamper moet je een percentage inboeten. LPI en LSI werken prima en waarom men flashluba adviseert ? Onze motoren kunnen tonnen draaien zonder toevoeging, mist goed onderhoud natuurlijk.

Groet,
Roger

Is dit/ gaat het over een motor met hydraulische stoters dan?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

Citaat van: NinaPaul op 13-03-2012 17:47:30
Citaat van: rpakuypers op 13-03-2012 17:45:09

Groet,
Roger

Is dit/ gaat het over een motor met hydraulische stoters dan?

een V70 uit 2000 ? Zijn daar dan ook motoren zonder ? Update me maar even ............

Groet,
Roger

Ludo

Een 2.4 is met vaste klepstoters.
Vloeibaar gas, mét klepsmering om grote kosten tegen te gaan en/of zo lang mogelijk uit te stellen.

rpakuypers

Citaat van: Ludo op 13-03-2012 18:11:13
Een 2.4 is met vaste klepstoters.
Vloeibaar gas, mét klepsmering om grote kosten tegen te gaan en/of zo lang mogelijk uit te stellen.

Ok. Blijkbaar een hiaat in mijn kennis. Maar is dat dan een upgrade ? Weet zo snel geen reden om terug te vallen op vaste klepstoters ...................

Groet,
Roger

Ludo

Citaat van: rpakuypers op 13-03-2012 19:45:32
Blijkbaar een hiaat in mijn kennis.

Óf je slaapt hier, met open ogen.  ;D
Zijn verschillende topics over de RN motor, het is niet uitgesloten, maar de kans is echt heel klein dat je een MY2000 vind met hydraulische klepstoters.

rpakuypers

Citaat van: Ludo op 13-03-2012 23:02:00

Zijn verschillende topics over de RN motor, het is niet uitgesloten, maar de kans is echt heel klein dat je een MY2000 vind met hydraulische klepstoters.

Daar ga ik al want ik lees niets over de RN motor ................ maar bedankt voor de wijze les ;)

Groet,
Roger

Ludo

Citaat van: rpakuypers op 13-03-2012 23:08:35
Citaat van: Ludo op 13-03-2012 23:02:00

Daar ga ik al want ik lees niets over de RN motor ................ maar bedankt voor de wijze les ;)

Groet,
Roger

Met het goede sleutelwoord (waar het over gaat) vind je alles.  ;)

lebowski

Boertien wezep:
Vialle LPI, 67 liter onderbouw, 2095 euro
Vogels VGI G3, ik neem aan ook 67 liter onderbouw, 1895 euro

trouwens een erg nette offerte waarbij die ook vermeldde dat ik een gewichtsklasse hoger kwam (of ik moest een 36 liter tank nemen, ha ha). Hulde.