ook volvofreak- arjan stelt zich voor (voorheen: ook ik zal me ff voorstellen)

Gestart door volvofreak-arjan, 04-01-2012 18:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvofreak-arjan

hallo aan alle roffel liefhebbers

ik ben arjan 21 jaar en woon in sappemeer

mijn eerste autotje was een ford fiesta 1.25 uit 1997 na een vastloper was ik genoodzaakt deze auto naar de sloop te brengen en heb toen een volvo S70 2.5 20V gekocht na ong. een half jaartje flink door trappen op gas kreeg ik een lekke koppakking. deze auto heb ik toen voor een redelijke prijs weer te weten verkopen. tijd voor wat anders een bmw 525i e34 uit 1991 reed opzich best goed ALS IE REED het was echt een ellende bak, tot op een dag dat ik op de sloperij kwam voor een zijruit deur was in het slot gevallen met de sleutel in het contact en had geen reserve sleutel, en toen zag ik een volvo 850 station bij de verkoop auto's staan: leren bekleding cruise control climaat control met airco ik was meteen verkocht en kon de auto voor 500 euro + de inruil van de bmw kopen. heb er nog geen moment spijt van gehad en geniet nu elke dag weer van die heerlijke roffel en de luxe en degelijkheid van deze auto's. wel heeft ie wat achterstallig onderhoud. (auto was in beslag genomen van de vorige eigenaar door de belastingdienst)

aandachts puntjes zijn:

windvanger moet vastgelast worden deur die knakt nu
waterpomp is lek (dacht eerst weer aan de koppakking toen ik dat lampje zag branden)
auto stinkt naar hond
lampen deden raar maar dat is inmiddels opgelost (rare kabeltjes verwijderen en alles weer aangesloten zoals het hoort)
een barst in de voorruit (geen probleem voor de apk
tandwieltje van de tellerbak moet vervangen worden
en ook de distributie riem vervang ik uit voorzorg
owja en de hoezen van de aandrijfas zijn gescheurt alle 4 ga ik vervangen (ben ik meteen van dat gezeik af haha)





kulk

Welkom!

Mooie wagen!

De stoelen zien er nog strak uit zeg  :eusa_clap:, hoeveel km heeft ie gereden?

volvofreak-arjan

dankje hij heeft dik 5 ton gereden op lpg!! stoelen heb ik behandelt met zwarte schoenpoets, wil binnen kort ff kijken naar verf voor leer had laatst iets gezien bij wheeler dealers op discovery channel. het is echt een heerlijke wagen met een beetje werk maarja ik hou wel van (simpele) klusjes :)

kulk

Goed bezig man!

Geeft dat niet af al die schoenenpoets?

O ja, heb ik ook gezien op Wheelerdealers, met die blauwe stoelen?

henry classic v70

Als je de juiste schoensmeer gebruikt (waterbasis) en hééél goed uitpoetst geeft íe niet af.
Ik doe dat ook wel eens maar vind het wel lang stinken in de wagen...

Colourlock en Leerlooier hebben het spul wat jullie nodig hebben zoals in Wheelerdealers..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Welkom! ziet er netjes uit.
zal opde eerste foto niet vergeten in de versnelling te zetten, zou jammer zijn ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvofreak-arjan

Citaat van: kulk op 04-01-2012 19:24:47
Goed bezig man!

Geeft dat niet af al die schoenenpoets?

O ja, heb ik ook gezien op Wheelerdealers, met die blauwe stoelen?

het aflaten valt mee als je het maar goed uitwrijft, en jah waren die blouwe stoelen uit een rolls royce meende ik, zit eigenlijk te wachten tot dat ze een 850 bij wheelerdealers onderhanden nemen :)

volvofreak-arjan

Citaat van: henry classic v70 op 04-01-2012 19:41:48
Als je de juiste schoensmeer gebruikt (waterbasis) en hééél goed uitpoetst geeft íe niet af.
Ik doe dat ook wel eens maar vind het wel lang stinken in de wagen...

Colourlock en Leerlooier hebben het spul wat jullie nodig hebben zoals in Wheelerdealers..
okee supper bedankt schoensmeer ruikt idd wel maarja heb liever de geur van schoensmeer dan van die vieze hond haha

elianmars

Wat betreft de honden-geur, waarschijnlijk heeft er achterin een hond gezeten. Was bij onze vorige wagen ook het geval. Ik heb alle bekleding van de bagageruimte schoon gemaakt met tapijtshampoo (nat maken en de shampoo met een doek inpoetsen). Er kwam echt bagger vanaf. De lucht was nadien helemaal verdwenen.

grijzev70tdi

Bij onze vorige v70 gingen we er 1x in het jaar met een tapijt reinger doorheen, omdat er vaak een hond achterin zit. Apparaat kun je zo huren bij de praxis. Deden gelijk de vloerkleden van het huis ermee. Gaat perfect en alles is weer mooi schoon.
Grolsch, het klinkt al lekkerder