Dakhemel hangt los

Gestart door Youk, 06-01-2012 15:13:05

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Je zou dan de maten moeten nagaan of die overeen komen met het andere origineel zeg maar.

Of je huidige hemel laten stofferen,je hemel er zelf uit halen via de achterklep en die dan bij de stoffeerder neer zetten.

En als je zelf een beetje handig bent het zelf stofferen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

haasje

Het is een sedan, de hemel verwijderen is dan niet echt makkelijk.

peteRRR

Citaat van: haasje op 07-01-2012 22:19:02
Het is een sedan, de hemel verwijderen is dan niet echt makkelijk.

Achterbank er uit beide delen en met enige frictie er uit halen via de bagage ruimte.
En met beleid en geduld te werk gaan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

het eruit halen als je hem vervangt voor een ander is geen probleem.... gewoon veel rukken! kan je meteen het lek goed vinden. het plaatsen van de nieuwe, iets meer tijd voor nemen en dan idd zoals haasje zegt.

Kans is groot dat het toch van het dak komt als het een aftermarket open dakje is. dan zoekt het vocht langzaam het laagste punt en dat is al snel als je voorwaarts rijdt, de achterkant en achter zijkant..

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

combinedforces

Mijn dak lekt ook bij de antenne met hetzelfde probleem. Dakbekleding is heel makkelijk te verwijderen in een sedan, door het rechtervoorportier.

Henry53

Zet het hier maar neer.
Bij mij hing de hemelbekleding ook los, hemel eruit gehaald en opnieuw gelijmd met Pattex spuitbuslijm, heeft 2 weken geduurd, hangt weer los.
weet iemand een betere lijm of ben ik er te zuinig mee geweest?

gr, Henry

combinedforces

Geen enekele lijm werkt. De sponsachtige laag schuim verpulvert door de leeftijd en lost door lijm alleen maar verder op. Ik heb het plan van opnieuw bekleden laten varen en een hemel van een sloper erin gezet. Gaat ook prima via de achterbak, mits met beleid.

YoeriR

Ik heb het zelfde probleem gehad lekkage door de dakantenne. Nu vraag ik mij af ik lees dat t via de kofferbak moet. Nu heb ik een 70L gastank achterin. Hoe haal ik t dak er dan uit??? De bekleding heb ik namelijk er al afgetrokken want ik zag geen moer meer haha.