turbo timer blitz

Gestart door birdiebertus, 07-01-2012 15:45:01

Vorige topic - Volgende topic

birdiebertus

wie weet hoe ik een turbo timer aansluit!! hij moet op een contactdraad aangesloten worden maar wie weet welke draad dat is.

Wout309t

Schakeldraad van je radio?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbo-Geek

Het is nogal complexer aangezien een turbo timer het geheel aan moet houden gedurende een bepaalde tijd.
Hij wordt aangesloten als het contact verbroken wordt (contact slot) en die functie overneemt gedurende de count down.
Als de auto een immobilizer heeft die in de sleutel zit dan wordt het knap lastig.
Ook het aansluiten van een anti theft optie (de handrem als trigger) is vaak ook een pre.

Anno 2012 een beetje onzinnig tenzij je op een circuit woont en je met 7000 rpm aan komt rijden, stopt en direct de motor uitzet.
In Nederland is dit vrijwel nooit het geval aangezien je eerst 12 rotondes, 16 drempels en 8 stoplichten verder bent eer je je bestemming bereikt en de turbo allang uitgedraaid is tot een minimaal niveau.
Staat wel cool maar vaak voegt het weinig toe.
Als je het persee wilt raad ik aan een goed alarm aan te schaffen waar deze functie in zit, zodat je alles gewoon kan afsluiten tijdens het turbo timen en bij inbraak gedurende die tijd dan wordt de onderbreker ingeschakeld.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 07-01-2012 16:18:08aangezien je eerst 12 rotondes, 16 drempels en 8 stoplichten verder bent

Hm.. Als ik de verhalen van Emiel moet geloven klinkt dit als de Ring van Nijkerk. Denk dat de turbo er dan tegen het smeltpunt aan hangt..  ;D

birdiebertus

ja ja ik weet wat een turbo timer doet. maar mijn vraag is welke draad de draad is waar de turbo timer 12 volt opzet als ik de sleutel van contact haal. ik heb geen startonderbreker dus dat is geen probleem.

rovelra

Zelf had ik vroeger in mijn R5 Gt turbo een systeem van Camco systems .
Deze had ook een tubo timer en remote start functie .
Zaten alle aansluit relais reeds bij .

Deze  is het :
http://www.novuscaraudio.nl/tuning/producten/?tx_commerce_pi1%5BshowUid%5D=502&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=104&cHash=a0bccde241

Dit systeem heetf altijd feilloos gewerkt en de naloop tijd is instelbaar (2 , 3 ,5 of 10min)

Turbo-Geek

Tegenwoordig Camco = RAMPco ... Doorgaans waardeloze systemen die heel veel mensen in Nederland grijze haren heeft bezorgt. Natuurlijk zijn er mensen die er goede ervaringen mee hebben maar het is doorgaans troep.
Veel inbouwstations willen niet eens aan auto's met dat spul erin werken.

Voor de 5GT turbo was turbo timen destijds veel belangerijker dan voor moderne turbo's vandaag de dag. De turbo's zijn vandaag de dag van VEEL betere kwaliteit (destijds haalde je de 100.000km  niet met de 1e turbo) en ook op olie gebied is er veel verandert.
Dit is ook de reden dat vrijwel iedere dieselauto tegenwoordig een turbo heeft die mega drukken maakt (en toeren) tov benzine motoren en die wordt nooit turbo timer uitgedraaid.
De vertegenwoordiger komt aan en draait de sleutel om en de motor stopt, klaar.

Nogmaals, het kan nooit kwaad dat turbi timen maar vaak doe je dat onbewust al op weg naar de parkeerplaats door het verkeer, obstructies, inparkeren, etc etc.
Op het circuit en dan de pits in en met vliegende vaart van de autobahn en dan tanken zijn dan van die uitzonderingen.
  The things you own end up Owning you !

Emiel

Citaat van: Johann op 07-01-2012 16:25:44
Citaat van: Turbo-Geek op 07-01-2012 16:18:08aangezien je eerst 12 rotondes, 16 drempels en 8 stoplichten verder bent

Hm.. Als ik de verhalen van Emiel moet geloven klinkt dit als de Ring van Nijkerk. Denk dat de turbo er dan tegen het smeltpunt aan hangt..  ;D

Lol.

Na het smelten altijd de turboresten opruimen voor de deur anders rijd je 't carter erop stuk. :eusa_eh:

Misha

Citaat van: Emiel op 07-01-2012 17:32:25
Citaat van: Johann op 07-01-2012 16:25:44

Lol.

Na het smelten altijd de turboresten opruimen voor de deur anders rijd je 't carter erop stuk. :eusa_eh:
Vergeet de draagarmen niet. :azn:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

birdiebertus

ik heb het al voormekaar de blauw rode draad van het contactslot

birdiebertus

werkt super maar hij kan ook je snelheid bijhouden daarvoor moet je een draad aansluiten op het snelheids signaal van de ecu weet iemand waar ik die kan aftakken

thuur

Vanaf ergens in 1995 vind je hem tussen de speakerdraden in de radiostekker. Anders gewoon van de klokkenwinkel pakken, die heeft een DIG OUT, platte stekker.

Gr 8)