TRACS foutmeldingen 1-4-1 en 1-4-2

Gestart door Julius C., 09-01-2012 10:59:01

Vorige topic - Volgende topic

Julius C.

Allereerst de beste wensen aan iedereen!  :eusa_clap:
Ik schrijf weinig op het forum, maar ja, ik heb eigenlijk nooit meer problemen gehad met de 855 na eerdere postings.
De dingetjes die er waren heb ik naar volle tevredenheid kunnen oplossen via jullie antwoorden in andere topics.

Maar nu: een 855 T5 uit 1994:

Zo nu en dan gaat mijn TRACS (dus alleen deze, niet het ABS) lampje spontaan branden; meestal bij wegrijden met koude motor of als ik een "vreemde" beweging moet maken op de weg als ik tenminste geen fietsen of zo wil scheppen.

Na uitschakelen motor gaat lampje dan uit en gaat pas weer branden als bovengenoemde dingen gebeuren, maar er kunnen zo maar weken overheen gaan. Reset via de OBD heeft geen invloed, steeds dezelfde storingen komen terug.

Aan de sticker te zien die op de ABS module zit, is er vrij recent een nieuwe ingekomen (dus bij de vorige eigenaar).
Ik krijg de meldingen 1-4-1 Storing pedaalsensor; kortgesloten naar massa of voeding en 1-4-2 Storing remlichtschakelaar; circuit open of kortgesloten.

Alles lijkt mij in orde...waar moet ik naar kijken, zoeken, vervangen om dit te repareren?
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

-D©©©L-

Je ABS lampje gaat wel branden bij het op contact zetten van de wagen ?

thuur

Citaat van: Julius C. op 09-01-2012 10:59:01
Zo nu en dan gaat mijn TRACS (dus alleen deze, niet het ABS) lampje spontaan branden; meestal bij wegrijden met koude motor of als ik een "vreemde" beweging moet maken op de weg als ik tenminste geen fietsen of zo wil scheppen.

Wat stof in de schakelaar. Paar keer schakelen verhelpt het weer voor een tijdje.

Citeer
Alles lijkt mij in orde...waar moet ik naar kijken, zoeken, vervangen om dit te repareren?

De grote 1-4-2/1-4-1 Sticky in dit Remmenboard misschien? :eusa_eh:

Gr 8)

Julius C.

Citaat van: -D©©©L- op 09-01-2012 11:09:56
Je ABS lampje gaat wel branden bij het op contact zetten van de wagen ?

Ja en weer normaal uit na starten, het is puur de TRACS melding.

Citaat van: thuur op 09-01-2012 13:37:24
Citaat van: Julius C. op 09-01-2012 10:59:01

Wat stof in de schakelaar. Paar keer schakelen verhelpt het weer voor een tijdje.

Citeer

De grote 1-4-2/1-4-1 Sticky in dit Remmenboard misschien? :eusa_eh:

Gr 8)
Is dat er? Sorry, met neus gekeken. Ik zal gaan spitten en bedankt weer hé  ;)
Was weer drukke tijd, geen tijd gehad om aan de roffel te knutselen.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Tim850

Ik heb ook deze foutmelding gehad, (echter heb ik geen TRACS!) en na het vervangen van de rempedaalpositiesensor was de storing verdwenen. Uiteraard na een reset van de foutcode...
Deze sensor zit in je rembekrachtiger, de grote ronde koektrommel.

Ik weet niet of het bij een auto met Tracs hetzelfde is...

Chris

Citaat van: Tim850 op 12-03-2012 10:22:42
Ik heb ook deze foutmelding gehad, (echter heb ik geen TRACS!) en na het vervangen van de rempedaalpositiesensor was de storing verdwenen. Uiteraard na een reset van de foutcode...
Deze sensor zit in je rembekrachtiger, de grote ronde koektrommel.

Ik weet niet of het bij een auto met Tracs hetzelfde is...

Uit de omschrijving van de codes blijkt al dat deze foutcodes los van de TRACS staan.

ABS en TRACS werken echter met hetzelfde systeem, dus je zal bij een auto waar TRACS op zit ook een TRACS lampje krijgen als het ABS lampje gaat branden met deze foutcodes.

Overigens heb ik hem bij de 850 ook gehad, na het solderen van de rempedaalsensor werkte alles weer perfect.

Tim850

Duidelijk.

Openmaken en de contacten solderen is natuurlijk ook een optie. Ikzelf had op de sloop een frisse gehaald uit een V70 met weinig kilometers. Koste me slechts 10 euro

Chris

Citaat van: Tim850 op 12-03-2012 10:29:36
Duidelijk.

Openmaken en de contacten solderen is natuurlijk ook een optie. Ikzelf had op de sloop een frisse gehaald uit een V70 met weinig kilometers. Koste me slechts 10 euro

En is de makkelijkere optie ook voor dat geld ;).

Het kreng openmaken en weer dichtkitten kostte opzich best nog wat moeite herinner ik me.