Schokbreker rubbers achter

Gestart door moorf01, 09-01-2012 12:58:22

Vorige topic - Volgende topic

moorf01

Beste forummers!

Is alweer een tijdje geleden. Ik zit even met het volgende, ik heb gezocht en gezocht maar geen duidelijke uitleg gevonden. Zoals velen heb ik last van een beetje klapperende achter"gedeelte"  vooral bij "scherpe korte hobbels". Ik ga er van uit dat dit de bovenste schokbreker rubbers zijn. Iemand een fotoreportagetje gezien op dit forum?

Ik wil bij elferink een setje scoren ( 32 euro voor 2 ) maar wil eerst even kunnen checken of dat het daadwerkelijk is.

Alvast bedank!

ghertzberger

Ik heb het ook laatst gedaan. Simpele klus.

Als je het zeker wilt weten, moet je even het rechthoekige gedeelte direct achter de achterbank wegnemen. Dan zie je ze zitten en kan je het gewoon zien.

PS ik heb het tapeind die door de bout zit tegengehouden met sleuteltje 6 of 7. Een griptang is natuurlijk mooier.

Niet vergeten foto's te maken, dan hebben we gelijk een reportage!

V70geRwin

idd, planken ff demonteren dan zie je zo zitten.
Als het rubber kapot is dan zie je dat zo als je ff op de bumper naar beneden duwt.

In je achteras zitten ook nog rubbers, die kunnen het ook zijn.
Het kan ook nog je stabistang achter zijn die ook aan de as zit.
Je uitlaat kan ook rammelen, kijk ook even naar die ophanging.

Het kan ook nog je stuur zijn maar dat voel je meestal wel.

Danny

Bij de mijne waren ze ook kapot ik was ook rond de 32 euro kwijt per paar

gr danny
M.V.G D@NNY                          

moorf01

Dank  voor de reacties, zag een redelijke beschrijving hier : http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=28318

Is vergeleken met wat ik al achter de rug heb idd een koud kunstje ;)

Ik heb ze ff bekeken en met een schroevendraaier gepoerd (terwijl de twee kleine bouten los waren, met wielen op de grond), volgens mij veroorzaken ze het geklapper niet. De rubbers zijn nog heel. Jammer. Iemand tips? ervaringen? (spekkie ( geniale naam trouwens)  :P die rubbers/stang moet ik dan maar even gaan bekijken ja, bedankt)

Groet