wegzakende koppeling

Gestart door wepster, 11-07-2004 20:14:54

Vorige topic - Volgende topic

wepster

goeden avond beste roffelaars

zijn er mensen die mij uit de brand kunnen helpen met mijn koppeling ,ik heb op de bak een nieuwe cilinder gezet het systeemlaten ontluchten onder druk en na een maand of twee zakt mijn pedaal weer naar de bodem zodat ik bijna niet kan schakelen en om nu iedere twee maanden mijn koppeling te ontluchten daar zie ik ook geen plezier van in zelfz de dealer staat voor een raadsel help ik hou van dat rode monstertje maar wil hem wel in orde hebben wie owie kan mijn glt tje van zijn lijden verlossen  ??? ??? ??? ??? ???

reneetje

Hoe je 't ook wendt of keert: er zit ergens een lek :o
Kijk maar eens goed of je ook ergens olielekkage ziet (bij de aansluiting op de kop. cylinder of anders een lek remcubje (wat ik vermoed, daar je cylinder al vervangen is)

Sucses

Rene ;D

Reitse

Lekke koppelingscylinders. Als je blijft ontluchten heb je ergens een lek zitten.

wepster

ik denk zelf dat het mijn cilinder onder het pedaal is die is niet vervangen maar de dealer zegt dat die in top vorm is voor een auto met die km op het klokje maar met het rem kupje bedoel je daar die van de hooft cilinder op van de remklauwen want ankeren doet hij als een beton blok dat is top

reneetje

Je moet ergens lekkerij zien, gewoon van A tot Z nalopen.
Lek remcupje kun je wel zien aan de vieze remklauw/aandrijfashoes

Rene ;)

wepster

en dat is nu net het probleem waar de dealer ook mee knokt
A geen nate aandrijfas cq remklauw
B hoofdremcilinder uitelkaar geweest en (effe cheqe) oke
cilinder op de bak vervangen en geen lek op de lijdingcq aansluiting

de eenigste optie die mij door meerdere auto liefhebbers en monteurs is aan gegeven blijft de pedaal cilinder
maar weet er iemand of dat makelijk zelf te doen is of dat het een dieven klus is en wat kost dat gekke ding
een ding is mijn geluk ik ben vrij handig en kan dus veel zelf maar als ik effe door iemand geholpen kan worden met nuttige tips leg ik mijn oor graag teluister.
en laten we nu eeeeeeeeeeerlijk zijn bij wie doe je dat het beste?

bij de mannen van de 850 club of het forum natuurlijk!!!!!!!!!!!

dus dames en heren alle info en ervaring is van harte welkom en word op 5 pitjes warm bewaard