Hulp bij vervangen distributieriem & rollen

Gestart door PetersP, 09-01-2012 15:04:26

Vorige topic - Volgende topic

PetersP

Hallo,

Is er iemand in de buurt van Leeuwarden die de distributieriem en rollen (waterpomp?)zou kunnen vervangen tegen een "leuk" prijsje? Ik kan zelf e.e.a. evt. voorbereiden. Ik wil namelijk de auto gaan verkopen/inruilen maar kwam er achter dat deze reeds vervangen had moeten worden. Zit er momenteel ca. 10.000 km overheen (wel beurten uitgevoerd). Ik wil namelijk de volgende koper behoeden voor eventuele schade. Het gaat om een 850 2.3 T5 Estate van 1996.

Alvast bedankt.

Vr. groet,
Pascal

Frysian-John

Ga je er zelf mee aan de slag? Dan is er altijd wel een mogelijkheid om hulp te krijgen hier op het Forum! Desnoods wil ik ook wel even bijspringen dan.

Gr. John

PetersP

Hallo John,

Heb zelf veel vaker gesleuteld aan een auto alleen nog nooit een distributieriem vervangen. Heb zelf absoluut niet 2 linkerhanden... Ik heb zelf achter huis een garage staan dus het hoeft niet op straat.

Mr Rens

Regel eerst even Vadis, scheelt veel giswerk. Gelukkig heb je voldoende ruimte! HEt stelt niet veel voor. En vervang direct je waterpomp!
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

850estatetdi

laat ff weten of het gelukt is moet de mijn ook doen is er net 2000km over heen :eusa_wall:

CharlieFox

Hier mijn ervaring van het vernieuwen van distributieriem en rollen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50974.0.html

Ik heb er behoorlijk lang over gedaan maar het is echt goed te doen. Zeker m.b.v. dit forum en een Amerikaanse link die ik hier onderaan plak. Ik ben een gemiddelde sleutelaar, zeg maar.

Amerikaans stappenplan voor cylinder head gasket replacement. Voor jou is page 9 erg handig!

http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Nicolai

Voor iemand die nog nooit een distributieriem vervangen heeft is die beschrijving van die Amerikaan wel erg uitgebreid en daardoor verwarrend. Ik zou even zoeken naar een simpelere beschrijving (Haynes), of inderdaad iemand van het forum die even aanwijzingen geeft en helpt.

CharlieFox

Citaat van: Nicolai op 23-02-2012 12:30:18
Voor iemand die nog nooit een distributieriem vervangen heeft is die beschrijving van die Amerikaan wel erg uitgebreid en daardoor verwarrend. Ik zou even zoeken naar een simpelere beschrijving (Haynes), of inderdaad iemand van het forum die even aanwijzingen geeft en helpt.

Het deel voor de distributieriem swap is slechts 1 pagina, te weten page 9. Daarbij, ik heb het zelf ook gebruikt en ik ben nu niet echt de meest ervaren Volvo sleutelaar. Bijvoorbeeld de distributieriem vervangen heb ik ook voor het eerst gedaan. Maar een Haynes of Olving is natuurlijk ook prima. Grote voordeel daarvan is dat je het boekje bij de auto hebt. Iets wat ik vaak mis als ik met Vadis of de diverse fora werk. Moet ik af en toe naar binnen lopen om te kijken in de handleiding ... :-\
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...